Descriere lot procedura

Proiectul „Dezvoltarea viitorului tău profesional și educațional”, POCU/909/2/4/149541 – în implementare - proiect care are ca obiectiv general cresterea gradului de ocupare al 1060 tineri NEETs someri cu varste cuprinse intre 16-29 ani inregistrati la Serviciul Public de Ocupare din regiunile Nord-Est, Nord-Vest, Vest, Centru, cu accent pe cei din categorii defavorizate cum ar fi romi si din mediu rural, prin furnizarea de servicii de informare si promovare, servicii de formare profesionala, servicii de mediere pe piata muncii si sprijin pentru dezvoltarea antreprenorialului in randul acestora pe perioada proiectului. Proiectul isi propune imbunatatirea posibilitatilor de incadrare pe piata muncii a tuturor celor 1060 tineri NEETs someri inregistrati la Serviciul Public de Ocupare (SPO) vizati de proiect (din care cel putin 467 isi vor gasi un loc de munca) si de calificare a acestora (din care cel putin 900 tineri vor obtine un certificat de calificare). De asemenea, proiectul se inscrie in Axa Prioritara – Imbunatatirea situatiei tinerilor din categoria NEETs, Obiectivul tematic 8: Promovarea unei ocupari sustenabile si de calitate a fortei de munca si sprijinirea mobilitatii fortei de munca; Prioritatea de investitii: 8.ii Integrarea durabila pe piata fortei de munca a tinerilor(FSE) , iin special a celor care nu au un loc de munca, educatie sau formare, inclusiv a tinerilor cu risc de excluziune sociala si a tinerilor din comunitatile marginalizate, inclusiv prin punerea in aplicare a “garantiei pentru tineret”, Obiectivul Specific 2.1 – Cresterea ocuparii tinerilor NEETs someri cu varsta intre 16 – 29 ani, inregistrati la Serviciul Public de Ocupare, cu rezidenta in regiuni eligibile; Obiectivul Specific 2.2 – Imbunatatirea nivelului de competente, inclusiv prin evaluarea si certificarea competentelor dobandite in sistem non-formal si informal al tinerilor NEETs someri cu varsta intre 16 – 29 ani, inregistrati la Serviciul Public de Ocupare, cu rezidenta in regiunile eligibile. Activități finanțate • In cadrul Activitatii A.5. se realizeaza: Sustinerea antreprenoriatului, inclusiv a ocuparii pe cont-propriu, Subactivitatea 5.1 Acordarea de sprijin persoanelor din grupul tinta pentru înfiintarea de afaceri sub forma unor servicii se ofera servicii de business coaching pentru acei participant care isi doresc demararea unei afaceri pe cont propriu,prin infiintarea fie a unei intreprinderi, sau PFA. In urma analizei profilului ocupational, vor fi identificati 160 de NEETs someri , care vor participa la sedinte de business coaching ce vor acoperi printre altele: 1. Sesiuni individuale de mentorat cu business coaches; 2. Sesiuni de consiliere si consultanta pentru deschiderea si mentinerea unei afaceri; 3. Desfasurarea unei simulari manageriale prin care isi vor testa si imbunatati abilitatile necesare conducerii unei afaceri. In cadrul acestei activitati vor participa exclusive tinerii someri NEETs cu nivel de ocupabilitate A “usor ocupabil” care vor fi indrumati si consiliati in vederea elaborarii planurilor de afaceri si infiintarii de noi afaceri. Se vor organiza 6 intalniri de afaceri A5.1.-Intalnirile de afaceri sunt programate a se organiza cu castigatorii concursului de PA, avand ca scop furnizarea sprijinului necesar unui nou antreprenor pentru dezvoltarea planului de afaceri. In cadrul acestor intalniri se va oferi coffe break si buffet suedez, se vor disemina informatii si se va crea o relatie prietenoasa intre noii antreprenori. In cadrul fiecarei intalniri de afaceri , va fi present un speaker motivational, care va sustine discursuri motivationale pe care orice antreprenor ar trebui sa le auda, vor da sfaturi, idei noi , strategii de dezvoltare a afacerii etc. Intr-o lume plina de optiuni si posibilitati, impartasirea dezvoltarii ideii de afaceri si monetizarea acesteia este una din cele mai mari provocari pentru fiecare antreprenor. Necesitatea organizarii acestor intalniri este determinate de catre crearea unui mediu de afaceri incluziv, transparent si colaborativ care sa ofere oportunitati reale de dezvoltare pentru start-upurile finantate, prin implicarea tuturor actorilor importanti, antreprenori, parteneri sociali si prin crearea unei gandiri care sa sustina aceste principii, dialogul intre acesti actori, identificarea problemelor si sustinerea solutiilor. Antreprenorii vor putea aplica in continuare pentru atragerea de fonduri neramburabile pentru dezvoltarea activitatii si crearea de noi investitii (fonduri guvernamentale) beneficiind de informatii noi in cadrul acestor intalniri. Argumentul pentru acest tip de eveniment in cadrul proiectului vine chiar de la noii antreprenori: mare parte din feedback-ul oferit de noii antreprenori din experienta noastra de lucru cu ei in cadrul roiectului reflecta aceeasi idee: antreprenorii rezoneaza cel mai bine cu exemple practice sau din experienta unor antreprenori consacrati, mai mult decat educatia teoretica. Acest concept are la baza intalniri de afaceri, in care antreprenorii au ocazia sa intractioneze cu un antreprenor respectat invitat / speaker motivational. Antreprenorul le povesteste din experienta sa relevanta si ofera ocazia beneficiarilor de a adresa intrebari, cere sfaturi, sau chiar de a propune parteneriate. Totodata, aceste intalniri vor servi drept ocazii de schimb de idei sau feedback intre noii antreprenori in privinta produsului sau serviciului la care lucreaza. Avand in vedere intentia parteneriatului de a raspunde atat prioritatilor nationale enuntate in SNC dar si a obiectivelor transversale descrise in ghid privind: introducerea de noi tehnologii, dezvoltarea antreproriatului durabil si cu o amprenta redusa de carbon, si sustinerea dezvoltarii sociale prin antreprenoriat (egalitate de sanse, inovare sociala): aceasta componenta de interactiune este cruciala. Ea va permite un transfer de know-how in interiorul proiectului intre noii antreprenori pe diferitele domenii de specializare a acestora: servicii financiare, IT&C, tehnologii noi, resurse umane. In etapa de monitorizare si sustenabilitate acesti noi antreprenori si angajatii lor, vor avea ocazia sa impartaseasca idei si sa isi dezvolte intr-o comunitate antreprenoriala planul de afaceri finantat. Evenimentele vor fi organizate pe parcursul a 1 luna, in localitatile din cele 4 regiuni de implementare a proiectului in care este inscris GT-ul.