Descriere lot procedura

Proiectul „Educația – Garanția unui viitor diferit”, POCU/909/2/4/150203 – în implementare - proiect care are ca obiectiv general cresterea gradului de ocupare al 1060 tineri NEETs someri cu varste cuprinse intre 16-29 ani inregistrati la Serviciul Public de Ocupare din regiunile Nord-Est, Nord-Vest, Vest, Centru, cu accent pe cei din categorii defavorizate cum ar fi romi si din mediu rural, prin furnizarea de servicii de informare si promovare, servicii de formare profesionala, servicii de mediere pe piata muncii si sprijin pentru dezvoltarea antreprenorialului in randul acestora pe perioada proiectului. Proiectul isi propune imbunatatirea posibilitatilor de incadrare pe piata muncii a tuturor celor 1060 tineri NEETs someri inregistrati la Serviciul Public de Ocupare (SPO) vizati de proiect (din care cel putin 467 isi vor gasi un loc de munca) si de calificare a acestora (din care cel putin 900 tineri vor obtine un certificat de calificare). De asemenea, proiectul se inscrie in Axa Prioritara – Imbunatatirea situatiei tinerilor din categoria NEETs, Obiectivul tematic 8: Promovarea unei ocupari sustenabile si de calitate a fortei de munca si sprijinirea mobilitatii fortei de munca; Prioritatea de investitii: 8.ii Integrarea durabila pe piata fortei de munca a tinerilor(FSE) , iin special a celor care nu au un loc de munca, educatie sau formare, inclusiv a tinerilor cu risc de excluziune sociala si a tinerilor din comunitatile marginalizate, inclusiv prin punerea in aplicare a “garantiei pentru tineret”, Obiectivul Specific 2.1 – Cresterea ocuparii tinerilor NEETs someri cu varsta intre 16 – 29 ani, inregistrati la Serviciul Public de Ocupare, cu rezidenta in regiuni eligibile; Obiectivul Specific 2.2 – Imbunatatirea nivelului de competente, inclusiv prin evaluarea si certificarea competentelor dobandite in sistem non-formal si informal al tinerilor NEETs someri cu varsta intre 16 – 29 ani, inregistrati la Serviciul Public de Ocupare, cu rezidenta in regiunile eligibile. Activități finanțate • In cadrul Activitatii A.5. se realizeaza: Sustinerea antreprenoriatului, inclusiv a ocuparii pe cont-propriu exclusiv pentru tinerii NEETs someri cu nivel de ocupabilitate A “usor ocupabil”. - Metodologie formare profesionala antreprenoriala, sprijin pentru elaborarea planurilor de afaceri, suport in infiintarea companiei; - Selectarea planurilor de afaceri pe baza unor criterii stabilite de beneficiarul finantarii nerambursabile, in cadrul unui proces transparent si nediscriminatoriu. - Acordarea de subventii pentru infiintarea de noi afaceri care vor fi conditionate de infiintarea firmei, iar costurile aferente vor fi suportate prin proiect. • Pentru desfasurarea si organizarea intalnirilor de afaceri, se vor achizitiona servicii de organizare evenimente (sali de conferinta in fiecare locatie,logistica,coffe break si masa de pranz si cina pentru toti participantii la eveniment, brosuri, stick si alte materiale de promovare). • Se vor organiza 6 intalniri de afaceri in cadrul subactivitatii 5.1 Acordarea de sprijin persoanelor din grupul tinta pentru înfiintarea de afaceri sub forma unor servicii personalizate de sprijin: sali de conferinta in fiecare locatie + logistica- (aparatura audio-video); coffe break; consumabile: BROSURI, STICK INFORMATII ETC, masa participant pranz, masa participant cina, cazare participant. Intalnirile de afaceri sunt programate a se organiza cu castigatorii concursului de PA, avand ca scop furnizarea sprijinului necesar unui nou antreprenor pentru dezvoltarea planului de afaceri. In cadrul acestor intalniri se va oferi coffe break si buffet suedez, se vor disemina informatii si se va crea o relatie prietenoasa intre noii antreprenori. In cadrul fiecarei intalniri de afaceri , va fi prezent un speaker motivational, care va sustine discursuri motivationale pe care orice antreprenor ar trebui sa le auda, vor da sfaturi, idei noi , strategii de dezvoltare a afacerii etc. Intr-o lume plina de optiuni si posibilitati, impartasirea dezvoltarii ideii de afaceri si monetizarea acesteia este una din cele mai mari provocari pentru fiecare antreprenor. Necesitatea organizarii acestor intalniri este determinate de catre crearea unui mediu de afaceri incluziv, transparent si colaborativ care sa ofere oportunitati reale de dezvoltare pentru start-upurile finantate, prin implicarea tuturor actorilor importanti, antreprenori, parteneri sociali si prin crearea unei gandiri care sa sustina aceste principii, dialogul intre acesti actori, identificarea problemelor si sustinerea solutiilor. Antreprenorii vor putea aplica in continuare pentru atragerea de fonduri neramburabile pentru dezvoltarea activitatii si crearea de noi investitii (fonduri guvernamentale) beneficiind de informatii noi in cadrul acestor intalniri. • Argumentul pentru acest tip de eveniment in cadrul proiectului vine chiar de la noii antreprenori: mare parte din feedback-ul oferit de noii antreprenori din experienta noastra de lucru cu ei in cadrul roiectului reflecta aceeasi idee: antreprenorii rezoneaza cel mai bine cu exemple practice sau din experienta unor antreprenori consacrati, mai mult decat educatia teoretica. Acest concept are la baza intalniri de afaceri, in care antreprenorii au ocazia sa intractioneze cu un antreprenor respectat invitat / speaker motivational. Antreprenorul le povesteste din experienta sa relevanta si ofera ocazia beneficiarilor de a adresa intrebari, cere sfaturi, sau chiar de a propune parteneriate. Totodata, aceste intalniri vor servi drept ocazii de schimb de idei sau feedback intre noii antreprenori in privinta produsului sau serviciului la care lucreaza. • Evenimentele vor fi organizate pe parcursul a 2 luni, in localitatile din cele 4 regiuni de implementare a proiectului in care este inscris GT-ul.