Descriere lot procedura

Prezenta documentație se referă la procedura de atribuire a contractului de furnizare de sistem de panouri fotovoltaice Proiect finanțat prin: Program Operational Infrastructura Mare 2014-2020 Axa Prioritara: 11: Măsuri de îmbunătățire a eficienței energetice și stimularea utilizării energiei regenerabile Obiectiv Tematic: Sprijinirea tranziţiei către o economie cu emisii scăzute de dioxid de carbon în toate sectoarele Obiectiv Specific: 11.1: Eficiență energetică și utilizarea energiei din surse regenerabile pentru consumul propriu la nivelul întreprinderilor Apel de proiect 2. Măsuri de ajutor de stat pentru producție din surse energie regenerabile – clasa CAEN 10,11 (parțial) Denumirea proiectului: Surse regenerabile în cadrul societății RAITAR SRL Codul SMIS al proiectului: 161514 I. Informaţii generale Tipul contractului: furnizare (in fapt este un contract combinat furnizare-servicii, dar majoritar contractul este de tip furnizare) Obiectul contractului de furnizare: Bunuri (sistem fotovoltaic) 1. sistem fotovoltaic cu o putere instalată de 299 kW Locul de livrare a produselor/prestare a serviciilor (locația implementării proiectului): • Sat Sasca Noua, Comuna, Cornu Luncii, Str. Abatorului, Nr. 71 BIS, Județ Suceava, clădirile C1 – C10 în planul cadastral nr. 38983 Tipul și durata contractului: • Contract de furnizare (in fapt este un contract combinat furnizare-servicii, dar majoritar contractul este de tip furnizare) • Durata contractului: pana la finalizarea implementarii proiectului, conform contractului de finantare incheiat. Durata contractului nu include perioada de garantie/mentenanta a sistemului. Termenul de livrare: 1 lună de la lansarea comenzii de execuție, cu posibilitatea prelungirii termenului cu condiția respectării perioadei de implementare limita, adica nu mai târziu de 31.12.2023. În cazul în care in mod exceptional termenul de 31.12.2023 va fi prelungit de către Autoritate, atunci se va putea aplica și în cadrul contractului această prelungire Valoarea estimată a contractului: 1.188.671,05 RON + TVA, din care Defalcarea valorii estimate: - Sistem fotovoltaic: 1.188.671,05 RON+TVA Obligatoriu orice costuri cu serviciile (proiectare, instalare, punere in functiune, intocmire dosar prosumator – obtinerea certificatului de racordare) conexe furnizarii sistemului fotovoltaic trebuie sa fie incluse in pretul ofertat per sistem fotovoltaic. Aceste servicii conexe furnizarii sistemului fotovoltaic fac parte din prezenta procedura si sunt obligatorii. De asemenea, in cazul in care conform legislatiei in vigoare se impun protectii externe sistemului fotovoltaic acestea se vor include in pretul ofertat per sistem. Posibilitate ajustare pret: Da, dar doar in conditiile expres mentionate in cadrul Ordinului 1284/2016 cu modificarile si completarile ulterioare. Posibilitate acordare avans: Nu, plata se face integral la punerea în funcțiune a sistemului fotovoltaic Procedura de atribuire a achiziției este lotizată și defalcată pe loturi separate de produse: Nu Ofertele se depun separat pentru loturi de produse și/sau servicii care fac obiectul achiziției: Nu Procedura de atribuire aplicată: Ordinul 1284 din 2016, Procedura competitivă aplicată de beneficiarii privați pentru atribuirea contractelor de furnizare, servicii sau lucrări finanțate din fonduri europene. Criteriul de evaluare și selecție a ofertelor de preț: Evaluarea ofertelor se va realiza in conformitate cu prevederile Ordinului 1284/2016 cu modificarile si completarile ulterioare. Doar ofertele care vor indeplini toate cerintele, care vor avea documentatia completa atasata, care vor respecta cerintele de calificare si care vor respecta specificatiile tehnice obligatorii vor intra in faza de departajare pe baza de elemente de departajare. Elementele de departajare a ofertelor primite, in ordinea priorității, sunt prezentate în capitolul III. Clarificări care pot fi solicitate în etapa de evaluare a ofertelor de preț: - Neconcordanțe în informațiile furnizate de ofertanți în oferta de preț și anexele ofertei - Lipsesc informații sau nu sunt clare (ex. Condiții de plată, costurile ofertate nu sunt clar detaliate) - Lipsa anexelor 1 - Declarație pe propria răspundere din partea ofertantului privind conflictul de interese, 2 – Fișă tehnică comparativă și 3 – Centralizator oferte de preț. Lipsa acestor anexe poate face obiectul unei singure clarificări. - Lipsa fiselor tehnice de la producatori. Lipsa ofertei tehnice nu poate face obiectul unei clarificări. Lipsa acesteia are ca efect excluderea ofertei în etapa de evaluare a acestora. Atenție: Din punct de vedere tehnic, în mod obligatoriu se vor atașa următoarele: 1. Fisele tehnice de la producator (in limba romana SAU engleza) 2. Oferta tehnică redactată de ofertant 3.Anexa 2 – fișa tehnică comparativă redactată de ofertant. Termenul limită pentru depunerea ofertelor: 18.09.2023, ora 14:00 Locul şi modalitatea de depunere: Oferta se depune într-un singur exemplar, în original, semnat și ștampilat din partea ofertantului. La ofertă trebuie anexate documentele prevăzute in prezenta procedura. Ofertele se depun/ se transmit prin curierat sau personal la:: Sat Sasca Nouă, Comuna Cornu Luncii, Nr. 71 BIS, Judet Suceava. Modul de prezentare a ofertei și a anexelor Oferta de preț va conține anexele obligatorii de la sfârșitul documentației și oferta de preț trebuie să conțină în mod obligatoriu o detaliere tehnică a activelor ofertate + fisele tehnice de la producator (in limba romana sau limba engleza, fara traducere). Nu este suficient din punct de vedere tehnic să se prezinte doar Anexa 2 – Fișa tehnică comparativă. În oferta de preț prezentată de către potențialii ofertanți se va menționa: a. Perioada de garanție cu asumarea (in oferta financiara) expresa a perioadei ofertate dar si a conditiilor ofertate in functie de conditiile impuse prin prezenta procedura. b. Condiții de plată: Mecanismul cererilor de plată și a cererilor de rambursare reglementat prin OUG nr. 40/2015 privind gestionarea financiară a fondurilor europene pentru perioada de programare 2014-2020 și a normelor de aplicare a OUG nr.40/2015 aprobate prin HG 93/2016). c. Termenul de livrare. d. Obligatoriu orice costuri cu serviciile (proiectare, instalare, punere in functiune, intocmire dosar prosumator – obtinerea certificatului de racordare) conexe furnizarii sistemului fotovoltaic trebuie sa fie incluse in pretul ofertat per sistem fotovoltaic. Aceste servicii conexe furnizarii sistemului fotovoltaic fac parte din prezenta procedura si sunt obligatorii. De asemenea, in cazul in care conform legislatiei in vigoare se impun protectii externe sistemului fotovoltaic acestea se vor include in pretul ofertat per sistem. e. Valabilitatea ofertei de preț (minim 30 zile). f. Alte informații pe care le considerați relevante. Data deschiderii ofertelor: 18.09.2023, ora 15:00 Limba de redactare a ofertei: română Moneda folosită: RON/EURO Curs valutar utilizat: Cursul valutar utilizat pentru compararea ofertelor: 1 EUR = 4,9630 RON Ofertele alternative: Sunt interzise Modalitatea de solicitare a clarificărilor din partea ofertanților: Clarificările pot fi trimise prin email sau fax la: Pantea Cezar Constantin, e-mail: Această adresă de email este protejată de spambots. Trebuie să aveți JavaScript activat ca să o puteți vedea. până la data de 12.09.2023 II. Cerinte de calificare si documente doveditoare aferente acestora 1.Neincadrarea in situatie de conflict de interese Se va completa anexa 1 in acest sens (DECLARATIE PE PROPRIA RASPUNDERE DIN PARTEA OFERTANTULUI PRIVIND CONFLICTUL DE INTERESE). Nota: Declarație de neîncadrare în situațiile de conflict de interese va fi prezentată și de subcontractant (daca este cazul). Pentru a analiza un posibil conflict de interese, facem urmatoarele mentiuni: a)Asociatii achizitorului sunt: Florea Grigore b)Administratorul/administratorii achizitorului sunt: Florea Grigore c)Persoanele care fac parte din comisia de evaluare a ofertelor sunt: Florea Grigore, Pantea Cezar Constantin, Ailincai Cristian. 2.Capacitatea profesionala Ofertantul trebuie sa dovedeasca ca a furnizat in ultimii 3 ani sisteme fotovoltaice in valoare cumulata de minim 1.180.000 lei fara TVA. In acest sens ofertantii vor prezenta urmatoarele documente justificative: a) Listă a principalelor livrări de produse efectuate (sisteme fotovoltaice) în ultimii 3 ani, conţinând valori, perioade de livrare, beneficiari, indiferent dacă aceştia din urmă sunt autorităţi contractante sau clienţi privaţi – conform anexei 4 la prezentul document. b)Procese verbale de receptie si punere in functiune/instalare sau/si certificari/recomandari din partea beneficiarilor din care sa rezulte sistemul furnizat, valoarea aferenta, data furnizarii acestuia. Aceste documente se vor atasa pentru sistemele mentionate la punctul a) de mai sus (adica sistemele mentionate in lista conform anexei 4). In cazul in care nu se ataseaza la oferta aceste documente atunci oferta se va respinge. 3.Capacitatea tehnica Referitor la ofertant – persoana juridica: Ofertantul sau, dupa caz, subcontractantul, care va indeplini activitatile supuse autorizarii obligatoriu trebuie sa fie autorizat de catre ANRE pentru proiectarea si instalarea de sisteme fotovoltaice raportat la parametrii tehnici ai sistemului fotovoltaic vizat a fi instalat prin prezenta procedura de achizitie. In acest sens ofertantii vor atasa la oferta atestatele ANRE aferente in vederea dovedirii indeplinirii acestei cerinte. In cazul in care nu se ataseaza la oferta aceste documente atunci oferta se va respinge. 4.Informatii cu referire la subcontractanti Subcontractarea totala nu este permisa. Pe parcursul derularii contractului, contractantul nu are dreptul de a inlocui subcontractantii nominalizati in oferta fara acceptul beneficiarului privat (prin act aditional), iar eventuala inlocuire a acestora nu trebuie sa conduca la modificarea conditiilor initiale. Daca este cazul de subcontractare, atunci se va atasa la oferta si anexa 5 completata, impreuna cu declaratie lipsa conflict interese din partea subcontractantului. Oferta care nu indeplineste cerintele de calificare mai sus mentionate va fi respinsa. III. Specificații tehnice Sistemul fotovoltaic pentru care se solicită ofertele de preț: Caracteristici tehnice panouri fotovoltaice: Caracteristici tehnice obligatorii: - Sistem fotovoltaic putere 299 KWp - Panouri fotovoltaice monocristaline de min. 400W Caracteristici tehnice suplimentare Eficienta panouri: min. 20.89% 1 Grad protectie: min IP68 2 Garantie: min. 12 ani 3 Caracteristici tehnice invertor: - Invertoare cu aplicatie de monitorizare online Caracteristici tehnice suplimentare Performanta: min. 98.4% eficienta Grad de protectie: min. IP66 Garantie: min. 5 ani Caracteristici tehnice structura de montaj/prindere: - Kit special prindere panouri fotovoltaice - Cablaj special fotovoltaic Caracteristici tehnice suplimentare Sina prindere panouri fotovoltaice conforma cu tipul de acoperis Material aluminiu Caracteristicile tehnice sunt considerate a fi minime. In vederea indeplinirii ele trebuie a fi atinse/depasite. Nu se acceptă ofertarea unui sistem fotovoltaic cu o putere instalată mai mare (kWp) decât cea solicitată (cu excepția prezentată mai jos) deoarece Autoritatea finanțatoare nu va finanța un sistem mai mare decât cel aprobat. Așadar puterea instalată a sistemului ofertat trebuie să fie cel puțin egală cu cea solicitată, acceptându-se doar o marjă de maxim +1kWp peste puterea solicitata. Această marjă in + se acceptă exclusiv din motive tehnice. Obligatoriu la oferta tehnica se vor atasa fisele tehnice de la producator. In cazul in care nu se ataseaza la oferta tehnica fisele tehnice de la producator atunci achizitorul va trimite o clarificare in acest sens. Fisele tehnice se accepta in limba romana SAU engleza (fara traducere). In cazul in care nu se respecta vreuna din caracteristicile tehnice obligatorii solicitate atunci oferta se va respinge. În cazul în care, în întreaga documentație de atribuire, au fost menționate specificații tehnice care ar putea indica o anumită origine, sursă, producție, un procedeu special, o marcă de fabrică sau de comerț, un brevet de invenție, o licență de fabricație, referitor la acestea, se înțelege de la sine că achizitorul face mențiunea “sau echivalent”. Evaluarea ofertelor se va realiza in conformitate cu prevederile Ordinului 1284/2016 cu modificarile si completarile ulterioare. Doar ofertele care vor indeplini toate cerintele, care vor avea documentatia completa atasata, care vor respecta cerintele de calificare si care vor respecta specificatiile tehnice obligatorii vor intra in faza de departajare pe baza de elemente de departajare. Elementele de departajare a ofertelor primite, in ordinea priorității, sunt prezentate mai jos: Nr. crt Elemente de departajare Pondere Punctaj maxim 1 Pretul ofertei 40% 40 2 Avantaj tehnic 40% 40 3 Garantie montaj 20% 20 Detaliere calculatie elemente de departajare Element de departajare 1: Pretul ofertei Punctajul la acest element de departajare se va acorda după cum urmeaza: • Pentru cel mai scazut dintre preturi se va acorda punctajul maxim si anume - 40 puncte; • Pentru celelalte preturi ofertate, punctajul se va calcula proportional, conform următoarei formule de calcul: P1(n) = [Preț (min) /Preț (n)] x 40 unde: P1(n) = punctajul pentru elementul de departajare referitor la pret; Pret (min) = pretul cel mai mic ofertat; Pret (n) = pretul ofertat care face obiectul evaluarii. Element de departajare 2: Avantaj tehnic Avantajul tehnic se va realiza printr-un clasament al ofertelor cu cele mai multe avantaje tehnice indeplinite Punctajul la acest element de departajare se va acorda după cum urmeaza: • Pentru oferta cu cele mai multe avantaje tehnice, se vor acorda 40 puncte. • Pentru celelalte oferte, punctajul se va calcula proportional, conform următoarei formule de calcul: P3(n) = [Pe (n) /Pe (max)] x 40 unde: P3(n) = punctajul pentru elementul de departajare referitor la avantajul tehnic Pe (n) = locul pe care se afla in clasament tehnic pentru oferta evaluata Pe(max) = locul pe care se situeaza oferta cea mai buna din punct de vedere tehnic. Element de departajare 3: Perioada de garantie pentru montajul panourile fotovoltaice Perioada de garantie ofertata va fi exprimata in ani. Punctajul la acest element de departajare se va acorda după cum urmeaza: • Pentru oferta in care se ofera cea mai mare perioada de garantie se vor acorda 20 puncte. • Pentru celelalte garantii ofertate, punctajul se va calcula proportional, conform următoarei formule de calcul: P2(n) = [Pgs (n) /Pgs (max)] x 20 unde: P2(n) = punctajul pentru elementul de departajare referitor la perioada de garantie pentru panourile fotovoltaice ofertate. Pgs (n) = perioada de garanţie pentru oferta evaluată Pgs (max) = perioada de garanţie cea mai mare ofertată. In caz de egalitate achizitorul va solicita ofertantilor noi propuneri de pret si oferta desemnata castigatoare va fi cea cu pretul cel mai scazut. Mentiuni referitoare la garantie Contractantul trebuie să ofere garantie si asistenta tehnica gratuita pentru produsele care fac obiectul prezentei proceduri de achizitie. Echipamentele furnizate vor fi noi si nefolosite. Orice defectiune a produselor in timpul transportului va fi suportata de contractant. In perioada de garantie contractantul isi asuma reparatia si/sau inlocuirea elementelor defectate in garantie. Perioada de garantie montaj: Perioada de garantie minima obligatorie pentru montaj va fi de minimum 12 ani de la semnarea PV-ului de punere in functiune. In cazul in care se oferteaza o perioada mai mica atunci oferta se va respinge. In cadrul ofertei financiare se va prezenta in clar acceptarea mentiunilor de mai sus cu referire la garantie + asumarea perioadei de garantie ofertate. Mentiuni referitoare la amplasament/alte detalii tehnice necesare intocmirii ofertei: Panourile fotovoltaice se vor monta pe acoperis din tabla. La locatia de implementare există instalat un sistem fotovoltaic cu o putere de 100kWp, sistem achiziționat prin intermediul programului Electric-up. Sistemul va fi montat pe acoperișul clădirilor clădirile C1 – C10 în planul cadastral nr. 38983 aflate în proprietatea solicitantului, conform contractului cu nr. 10081/05.10.2022. La locatia de implementare exista deja instalat un sistem fotovoltaic. Mentionam faptul ca cele doua sisteme fotovoltaice vor functiona independent. Atasam un plan al amplasamentului si daca se doreste, exista posibilitatea realizarii unei vizite la locație in perioada de ofertare. In acest sens, va rugam sa ne anunati in prealabil. IV. Clauze contractuale solicitate: În contractele de furnizare vor fi prevazute în mod expres condiții referitoare la livrare, montaj, punere în funcțiune, recepție, standarde de calitate, service, garanții, posibilitatea de acordare a unui avans. Oferta de preț câștigătoare se anexează la contractul de furnizare. Perioada de garanție: (garantie montaj) Ofertantul trebuie sa prezinte garantie de montaj pentru sistemul fotovoltaic instalat. Conditiile de plata acceptate sunt: Mecanismul cererilor de plată și a cererilor de rambursare reglementat prin OUG nr. 40/2015 privind gestionarea financiară a fondurilor europene pentru perioada de programare 2014-2020 și a normelor de aplicare a OUG nr.40/2015 aprobate prin HG 93/2016). În contractul de furnizare va fi prevăzută clauza suspensivă obligatorie: În contextul apelului aferent proiectului POIM 11.1, conform contractului de finanțare, Anexa I, Articolul 1, alin (3), AM POIM va efectua verificarea în MySMIS a proiectului în vederea confirmării respectării de către Beneficiar/Proiect a criteriilor de eligibilitate/conformitate/ evaluare menționate în Ghidul Solicitantului, inclusiv condițiilor pentru contractare, prin emiterea unei note de aprobare finală. În cazul în care nota de aprobare finală a proiectului nu se obține, iar proiectul se respinge indiferent de motiv, contractul de furnizare se va rezilia și va deveni nul, deoarece însuși contractul de finanțare care stă la bază lui va deveni nul prin rezilierea acestuia de către Autoritatea Finantațoare. Cu alte cuvinte, momentan proiectul (prin care este/sunt finanțat/e prezentul/prezentele active conform prezentei proceduri de achiziție) a trecut doar de etapa I de evaluare (cea realizata prin IMM Recover), urmând ca proiectul să fie evaluat în perioada următoare și conform etapei II de evaluare (cea realizată prin MySMIS). Doar după ce se parcurge (cu succes) și etapa II de evaluare (prin primirea notei de aprobare finale) se poate trage concluzia că proiectul este finanțat de Autoritatea Finanțatoare. În contractele de furnizare vor fi prevăzute în mod expres criterii de penalizare ale furnizorilor (ofertantului câştigător) în cazul în care se dovedeşte că acesta a prezentat: documente ori declaraţii false, inexacte sau incomplete in cadrul procedurii competitive de atribuire a contractului de furnizare, sau pe durata realizării contractului, care au adus prejudicii (corecţii financiare) beneficiarului finantarii. În acest caz se va proceda la aplicarea de penalitati (intre 5% si 100% din valoarea contractului), în corelare exactă cu penalităţile/corecţiile/retragerile de sume aplicate beneficiarului finanţării din partea oricarei Institutii abilitate de lege in acest sens.