Proiect „Antreprenoriatul - de la idee la succes!”, POCU/82/3/7/105887 (solicitant) – in implementare - proiect care are ca obiectiv general cresterea ocuparii in regiunea Centru prin stimularea participarii pe piata muncii a persoanelor cu potential antreprenorial si crearea unui program regional integrat de incurajare si sprijin tehnico-financar pentru infiintarea si dezvoltarea de noi intreprinderi in mediul urban, in cadrul caruia se vor instrui 750 de persoane in ocupatia de COMPETENTE ANTREPRENORIALE si se vor finanta 92 de afaceri nou infiintate.
Solicitantul si partenerii acestuia si-au propus sa contribuie la dezvoltarea economiei la nivel regional si local prin dezvoltarea unui mediu de afaceri competitiv si stimularea gradului de ocupare pe cont propriu. Prin obiectivul general, proiectul contribuie la realizarea OBIECTIVULUI SPECIFIC MAJOR AL PROGRAMULUI dezvoltarea resurselor umane prin cresterea accesului la un sistem de educatie si
formare profesionala de calitate, stimularea ocuparii, cu precadere pentru tineri, reducerea saraciei si a excluziunii sociale prin facilitarea accesului de servicii sociale si de sanatate si OBIECTIVULUI TEMATIC NR. 8 - Promovarea unor locuri de munca durabile si de calitate si sprijinirea mobilitatii lucratorilor, din cadrul axei prioritare nr. 3, POCU 2014 -2020, prin implementarea de masuri de sprijin in vederea dezvoltarii antreprenoriatului. Totodata, proiectul de fata se incadreaza in cadrul apelului de proiecte "Romania Start Up Plus", finantat prin Axa prioritara 3: Locuri de munca pentru toti; Obiectivul tematic 8: Promovarea unor locuri de munca durabile si de calitate si sprijinirea mobilitatii lucratorilor; Prioritatea de investitii 8.iii: Activitati independente, antreprenoriat si infiintare de intreprinderi, inclusiv a unor microintreprinderi si a unor intreprinderi mici si mijlocii inovatoare; Obiectivul specific 3.7: Cresterea ocuparii prin sustinerea intreprinderilor cu profil nonagricol din zona urbana, avand ca scop dezvoltarea competentelor antreprenoriale si sustinerea initiativelor antreprenoriale, in vederea stimularii ocuparii pe cont propriu, prin formarea unui numar de 750 persoane in domeniul antreprenoriatului si finantarea si asistarea a 92 de idei de afaceri. Cele 92 de afaceri nou infiintare si subventionate prin intermediul proiectului vor genera un numar de
minim 184 de noi locuri de munca. Pentru a asigura incurajarea initiativelor de afaceri proiectul se va implementa in toate cele 6 judete ale Regiunii CENTRU, fiind selectat un numar de minim 20 de persoane din fiecare judet, in cat mai multe zone urbane din cele 6 judete pentru a se evita concentrarea acestora intr-un anumit oras sau judet si se va urmari selectarea a cel putin 2 initiative din fiecare judet.
Proiectul contribuie la reducerea somajului (184 noi locuri de munca nou create) si incurajarea initiativei antreprenoriale (campanie de promovare a antreprenoriatului, formare in antreprenoriat pentru 750 persoane), cresterea numarului de intreprinderi in regiunea de implementare (92 afaceri noi sustenabile), cresterea numarului locurilor de munca, sustinerea inovatiei in antreprenoriat. Locurile de munca nou create vor fi mentinute cel putin 12 luni dupa finalizarea proiectului.
In cadrul activitatii 8 Monitorizarea functionarii si dezvoltarii afacerilor infiintate, prin Actul Aditional 15 a fost introdusa achizitia de Servicii organizare eveniment “ANTREPRENORIATUL – GALA ANTREPRENORILOR”. In ultima etapa a proiectului, se impune organizarea unui eveniment “ ANTREPRENORIATUL – GALA ANTREPRENORILOR”, care isi propune sa recunoasca meritele tuturor celor finantati prin proiect care au rezultate remarcabile si initiative. Avand in vedere pandemia, este necesara motivarea tuturor celor finantati prin proiect. La eveniment vor participa firmele infiintate prin proiect, angajatii acestora, alaturi de invitati de marca din tara, reprezentanti ai Guvernului Romaniei, ai ministerelor, autoritatilor si institutiilor publice locale si centrale, ai altor organizatii de la nivel local, national si international, parteneri si colaboratori, mass media. In cadrul Galei, vor fi premiati toti antreprenorii de succes si managerii de top ai firmelor infintate prin proiect care s-au facut remarcati datorita implementarii planului de afaceri, a dezvoltarii afacerii precum si a strategiei prezentate pentru perioada de sustenabilitate. Stim ca schimbarile majore datorita proiectului din viata personala sau cariera si deciziile asociate acestora nu sunt usoare. Incercam sa prezentam, si la final de proiect ca reteta e simpla: ca sa reusesti trebuie sa incerci! Pe langa sustinerea morala necesara, de pana acum, antreprenorii vor primi sfaturi concrete si adaptate nevoilor fiecaruia si vor fi pusi in legatura unii cu altii pentru a se putea sprijini! In acest mod, ne asiguram ca vom si vor gasi impreuna solutii pentru ca afacerile finantate sa treaca de perioada urmatoare si sa aiba succes. O asemenea actiune, ne ajuta sa tinem antreprenorii finantati activi, firmele functionale, cei mai multi constienti fiind ca anul acesta este facut pentru supravietuire, nu profit si incercand sa-i impacam pe toti cu acest lucru. Prin acest eveniment, castigam in schimb mult mai mult: se vor forma grupuri de lucruri, task-force-uri, colaborari, contribuind la o alta Romanie, cea in care competenta, ambitia si buna credinta sunt puse in scopul binelui comun. Promovand la nivelul proiectului valori precum curaj, initiativa antreprenoriala, profesionalism si succes in afaceri, vom evidentia rezultatele obtinute de antreprenori. Organizarea acestui eveniment va transmite un puternic mesaj de sustinere a antreprenorilor finantati si ar sublinia aprecierea curajului acestora de a-si asuma un rol activ in dezvoltarea antreprenoriatului.
Contractul vizeaza livrarea de servicii de organizare eveniment „ANTREPRENORIATUL – GALA ANTREPRENORILOR” dupa cum urmeaza:
- 1 sala / locatie / spatiu pentru 150 persoane
- coffee break pentru 150 persoane
- masa participant – bufet pentru 150 persoane
- promovare eveniment
- consumabile (brosuri si banner) – 300 buc
- premii – 120 buc.