Descriere lot procedura

PROCEDURĂ DE ACHIZIȚIE SISTEM DE MONITORIZARE ȘI EFICIENTIZARE A ENERGIEI (proiectare și lucrări de instalații tehnologice; furnizare echipamente și softuri automatizare și reglare sisteme tehnologice), obiectul nr. 9, în cadrul proiectului „Eficientizarea consumului energetic prin investiţii în procesul de fabricaţie a ambalajelor din sticlă în cadrul SC Stirom SA” Cod SMIS 40015 I. Informații generale STIROM SA (“Stirom” sau “Achizitor”), având datele de contact precizate mai jos, dorește achiziționarea sistemului de monitorizare și eficientizare a energiei, obiect nr 9, respectiv proiectare și lucrări de instalații tehnologice, furnizare echipamente și softuri automatizare și reglare sisteme tehnologice, conform descrierii din documentația tehnică. Pentru informații suplimentare ne puteți contacta la datele menţionate mai jos. Persoana de contact: IORGA ILEANA – VENERA Adresa poştală: Blv Theodor Pallady nr. 45, cod poștal 032258, sector 3, București Adresă poştă electronică: Această adresă de email este protejată de spambots. Trebuie să aveți JavaScript activat ca să o puteți vedea. Număr de telefon: + 40 21.201.8506 Număr de fax: + 40 21.345.1023 Proiectul de investiții va fi finanțat în proporție de 60% din fonduri private şi 40% din fonduri nerambursabile în cadrul Programului: PROGRAMUL OPERAŢIONAL SECTORIAL CREŞTEREA COMPETITIVITĂŢII ECONOMICE AXA PRIORITARA 4 „Creşterea eficienţei energetice şi a securității furnizării, în contextul combaterii schimbărilor climatice”, DOMENIUL DE INTERVENŢIE 1 „Energie eficientă şi durabilă (îmbunătăţirea eficienţei energetice şi dezvoltarea durabilă a sistemului energetic din punct de vedere al mediului )”. OPERAŢIUNEA A „Sprijinirea investiţiilor în instalaţii şi echipamente pentru întreprinderi din industrie, care să conducă la economii de energie, în scopul îmbunătăţirii eficienţei energetice”. TITLUL PROIECTULUI „Eficientizarea consumului energetic prin investiţii în procesul de fabricaţie a ambalajelor din sticlă în cadrul SC Stirom SA” Cod SMIS 40015 II. Aspecte privind obiectul contractului Obiectul contractului presupune achiziţionarea sistemului de monitorizare și eficientizare a energiei, Obiect nr. 9, respectiv proiectare și lucrări de instalații tehnologice, furnizare echipamente și softuri automatizare și reglare sisteme tehnologice, conform documentației tehnice disponibile pe site-ul web al Ministerului Fondurilor Europene https://www.fonduri-ue.ro/, pe site-ul web www.stirom.ro, sau la cerere, în mod gratuit, la sediul STIROM S.A. Procedura de atribuire va respecta Ordinul 1120/15.10.2013. Valoarea estimată a contractului este: 2,718,710.00 lei (fără TVA) echivalentul a 618,436.80 Euro, conform cursului INFOReuro din luna iunie 2014 (1 EURO = 4.3961 RON). Ofertele mai mari decât valoarea estimată vor fi respinse. Conditia de livrare conform INCOTERMS 2010 este: DAP (Delivered La Place) București, Bld. Theodor Pallady nr. 45, Sector 3. Execuția contractului se va desfășura în 2 etape conform graficului prezentat în ofertă, dar nu mai târziu de: - 3 luni de la data Comenzii de achiziţie emisă de către Stirom, pentru etapa 1; - 10 luni de la Comenzii de achiziţie emisă de către Stirom, pentru etapa 2. Etapa 1 include: - Achiziţia tuturor echipamentelor inclusiv softurile; - Lucrări de instalații tehnologice aferente Instalației de topire a sticlei nr. 3; Etapa 2 include: - Lucrări de instalații tehnologice aferente Instalației de topire a sticlei nr. 2. Notă: Lucrările de instalații tehnologice nu vor afecta activitatea de producție a fabricii. Programul de funcționare al fabricii este de 24 ore/zi, 365 zile/an. Data limită pentru transmiterea ofertelor: 24 Iunie 2014, ora 15:00. Oferta va fi întocmită în limba română sau în limba engleză. III. Aspecte privind situația personală și capacitatea tehnică a ofertantului pentru participarea la procedură III. 1 Cerințe privind situația personală Îndeplinirea tuturor obligațiilor exigibile către stat și autorități locale, inclusiv respectarea tuturor prevederilor legale în materie civila și nu numai, precum și neparticiparea la orice fel de acțiuni de natură a atrage răspundere civilă sau penală a administratorilor societății. Ofertanții vor prezenta: - Declarație privind eligibilitatea (Formularul nr. 1); Persoanele ce dețin funcții de decizie în cadrul Achizitorului cu privire la organizarea, derularea și finalizarea procedurii de achiziție, respectiv, toate persoanele care aprobă/semnează documente emise în legătură cu sau pentru procedura de atribuire, inclusiv persoanele care aprobă bugetul Achizitorului, necesar finanțării contractului de achiziție sunt: Reprezentant legal al Achizitorului –Spyridon Vamvakas Președinte al comisiei de evaluare a ofertelor: Adrian Suciu Membri ai comisiei de evaluare a ofertelor: Mariana Marton, Mariana Vava Ofertanții vor prezenta: - Declarație privind conflictul de interese (Formularul nr. 2). III. 2 Capacitatea de exercitare a activității profesionale Ofertanții vor prezenta: - Certificat constatator emis de Oficiul Registrului Comerțului din care să rezulte, printre altele obiectul de activitate și activitățile aferente autorizate. Persoanele juridice străine vor prezenta certificate constatatoare sau documente similare (original sau copie lizibilă cu mențiunea „conform cu originalul”). III. 3 Cerințe privind capacitatea tehnică III 3.1 Experiență similară în obiectul contractului: - Ofertantul trebuie să demonstreze experiență în derularea de contracte similare (contracte care au avut ca obiecte furnizarea de sisteme de monitorizare și eficientizare a energiei la cheie). - Ofertantul trebuie să demonstreze că în ultimii 3 ani a derulat contracte similare având o valoare minimă totală de 1.500.000 lei, fără TVA echivalentul a 341,211.53 euro). Ofertanții vor prezenta: - Declarație privind experiența similară (Formular nr. 3) cu descrierea proiectului și precizarea bugetului aferent. În cazul în care sistemul de monitorizare este parte a unui proiect mai mare, atunci trebuie să prezinte doar bugetul aferent acestuia. - Declarații ale beneficiarilor privind derularea în bune condiții a proiectelor menționate în declarația ofertantului. - Declarații ale beneficiarilor cu privire la valoarea contractelor. Notă: Toate declarațiile trebuie să fie semnate și ștampilate. III 3.2 Conform prevederilor legale incidente, Ofertantul trebuie să asigure personal tehnic atestat de catre autoritatile române pentru verificarea execuției lucrărilor de instalaţii tehnologice (responsabil tehnic cu execuția/RTE). III 3.3 Ofertantul trebuie să prezinte certificate/autorizații/aprobări necesare pentru execuția lucrărilor aferente contractului (lucrări de instalații electrice, lucrări de instalații gaz). III. 4 Asigurarea unui standard de management al calității prin prezentarea unui certificat ISO 9001:2008 sau echivalent Ofertanții vor prezenta: - Certificat de management al calității în conformitate cu ISO 9001:2008 sau echivalent. IV. Aspecte privind Oferta Ofertantul trebuie să transmită oferta în trei părți separate: IV. 1 Documentația generală Acestea vor include toate documentele descrise la punctul III. IV. 2 Propunerea tehnică (Formular nr. 5) În Propunerea Tehnică trebuie specificate: • Descrierea soluției propuse și toate lucrările, echipamentele, softurile propuse să fie executate / furnizate pentru realizarea activităților contractuale; • Planificarea activităților în conformitate cu documentația tehnică, împreună cu graficul de realizare a actviităților necesar (graficul GANTT); • Servicii de asistență tehnică în perioada de garanție și post garantie; • Perioada de garanție (nu poate fi mai mică de 24 luni); • Costuri operaționale (dacă este cazul). IV. 3 Propunerea Financiară (Formular nr. 4) Propunerea financiară trebuie să fie exprimată în euro, fără TVA sau în lei folosind cursul de schimb Inforeuro al lunii iunie 2014 (1 EUR = 4.3961 RON). V. Condiții de plată Achizitorul are posibilitatea să acorde: Pentru echipamente, inclusiv softurile: • Maxim 30% plată în avans, după emiterea Comenzii de achiziţie, la primirea de către Achizitor a scrisorii de garanție bancară de restituire avans; • Diferenţa până la valoarea totală a echipamentelor, în termen de 1 lună de la livrarea echipamentelor. Pentru lucrări de instalații tehnologice aferente Instalației de topire a sticlei nr. 3: • Până la 70%, după încheierea Procesului verbal de recepție a punerii în funcţiune a echipamentelor; • Diferenţa până la valoarea totală a lucrărilor de instalaţii tehnologice, după încheierea Procesului verbal de recepție calitativă. Pentru lucrări de instalații tehnologice aferente Instalației de topire a sticlei nr. 2: • Până la 70% după incheierea Procesului verbal de recepție a punerii în funcţiune a echipamentelor; • Diferenţa până la valoarea totală a lucrărilor de instalaţii tehnologice, după încheierea Procesului verbal de recepție calitativă. VI. Alte aspecte procedurale Executantul va constitui în favoarea Achizitorului garanția de bună execuție a contractului în procent de 5% din valoarea contractului, fără TVA. Achizitorul va elibera/restitui garanţia de bună execuţie în termen de: - 14 zile de la data semnării procesului verbal de recepție cantitativă a echipamentelor (70% din valoarea garanției furnizate); - 14 zile de la data Procesului verbal de recepție calitativă pentru ultima fază (30% din valoarea garanției furnizate). Garanția de bună execuție va fi reținută în caz de neîndeplinire a condițiilor contractuale, proporțional cu condițiile neîndeplinite sau îndeplinite necorespunzător. Ofertanții au dreptul să viziteze locul de executare a contractului. Sunt admise asocieri pentru participarea la procedura. In cazul în care mai multi operatori economici depun oferta sub forma unei asocieri, acestia vor prezenta în cadrul ofertei Acordul de asociere. În cazul unei asocieri, fiecare dintre asociați trebuie să prezinte documentele cerute. Sunt admise subcontractări ale unor părți din contract. Subcontractarea nu diminueaza răspunderea ofertantului în ceea ce privește modul de îndeplinire a viitorului contract. Achizitorul își rezervă dreptul de a accepta sau respinge orice ofertă, declarată altfel de cum este precizat în prezenta documentație, de a anula procedura de atribuire a contractului și de a respinge toate ofertele oricând înainte de notificarea rezultatului procedurii, fără ca prin aceasta să atragă asupra sa vreo obligație față de ofertantul sau ofertanții afectați. CAIET DE SARCINI PENTRU SISTEMUL DE MONITORIZARE ȘI EFICIENŢĂ ENERGETICĂ 1. Sistem de monitorizare și eficientizare a energiei (proiectare și lucrări de instalații tehnologice, furnizare echipamente și softuri automatizare și reglare sisteme tehnologice) compus din: • Echipament de masurare (electricitate, gaz natural, aer comprimat, etc); • Colectare de date H/W si S/W: • Management de date S/W şi H/W . 2. Furnizarea și instalarea convertoarelor de frecvenţă la marii consumatori cu potenţial de operare în sarcină parţială; 3. Înlocuirea iluminatului cu instalaţii cu lămpi fluorescente în zona de producţie cu un nou sistem de iluminat care foloseşte lămpi cu eficienţă energetică crescută (LED, tuburi T5 sau altele). PREGATIREA PROPUNERILOR Contractorii candidaţi vor primi informaţii cu privire la valorile / variabilele cerute a fi măsurate, numărul şi poziţiile echipamentului şi specificaţiile tehnice ale acestuia. Astfel de informaţii vor fi disponibile la sediul Stirom, de luni, 16.06.2014, între orele 8.30-14.30, până vineri 20.06.2014, 8.30-14.30. Este recomandat a se vizita locaţia pentru o mai bună evaluare a proiectului solicitat. Pe baza acestor informaţii, contractorii vor trimite specificaţiile tehnice şi propunerile financiare care vor include : • Echipamentul propus şi locurile de instalare (prezentate în desene); • Sistemele H/W şi S/W de colectare/comunicare de date propuse cât şi reţelele (prezentate în desene); • Sistem S/W şi H/W de management de date ; • Specificaţii tehnice pentru cele menţionate mai sus; • Lista de conformitate / abateri de la cerintele tehnice. CERINŢE GENERALE Implementarea proiectlui va ajuta la obţinerea unei eficienţe energetice crescute şi reducerea consumului de energie. Pentru atingerea scopului menţionat mai sus, ofertanţii vor îndeplini următoarele cerinţe generale : • Consumul de energie trebuie să fie măsurat în sisteme consumatoare de energie (compresoare, ventilatoare, pompe, cuptoare de recoacere, etc); • Consumul de energie va fi alocat pe faza de producţie (topire, bazin lucru şi feedere, cap cald, cap rece, etc); • Toate măsurătorile de date trebuie transmise şi stocate într-o baza de date centrală la un calculator central localizat în principalele birouri; • Clientul va avea acces deplin la datele stocate; Ofertantul declarat castigator va furniza toate informatiile necesare pentru aceasta; • Sistemul S/W va fi capabil să producă informaţii sub formă de rapoarte, grafice, trenduri, comparaţii, KPI, etc; • Această informaţie va fi disponibilă atât pe teren cât şi în birourile conducerii; • Datele provenite din măsurători vor fi stocate într-un format compatibil cu alte sisteme S/W instalate în grup; • Recuperarea de date şi managementul sistemului S/W va fi deschisă şi compatibilă cu sistemele de măsurare existente (ex. SCADA pentru cuptor, SCADA pentru turn amestec, contor principal pentru gaz natural / corector PTZ, etc) Observaţie • Metoda de transmitere este deschisă şi va fi parte a soluţiilor tehnice oferite; • Protocoalele de comunicare vor fi pe deplin deschise. SPECIFICAŢII TEHNICE Notă: Toate denumirile de mărci menționate în documentația tehnică sunt orientative. Ofertanții pot oferta echipamente echivalente. 1. Generalitati Sistem de Management al Energiei Sistemul de Management al Energiei (EMS) va fi pe deplin personalizabil / configurabil, simplu de folosit, o soluţie integrată pentru o administrare corectă şi de încredere a energiei. Soluţia pentru acest sistem va centraliza date de monitorizare, va înregistra perturbările şi colectarea de date furnizând o fereastră virtuală în sistem pentru analiza şi raportarea prin intermediul unei reţele integrate de dispozitive de măsurare în cadrul multiplelor locaţii. Programul va fi un produs standard fără necesităţi de localizare. Programul va furniza multiple niveluri de securitate a utilizatorului. Principalele caracteristici vor include : Limbi suportate şi localizare; Un mediu multi-lingvistic uşor de folosit; Strategie de branding incorporată (logo, schema de culori, etc); Funcţie de cost şi facturare în diverse monede Program de înregistrare on-line, modernizare şi suport: Descărcarea din Stocul de Componente (drivere, diagrame componente,etc); Modernizarea on line a pachetului lingvistic Conectivitatea la surse de date: Programul de diagrame şi de grafice va fi independent de dispozitiv. Va fi capabil să ofere atât crearea de grafice şi diagrame a tuturor consumatorilor existenţi de energie disponibili în prezent cât şi cele ce vor fi introduse în viitor. Va fi deasemenea capabil să ploteze şi să creeze grafice pentru ceilalţi parametri monitorizaţi, ce includ date analogice (temperatura, debit, etc) (Powerlogic SMS, ION enterprise, baze de date , etc). Conectarea la dispozitive Modbus – numărul de licenţe pentru dispozitive este nelimitat (Siemens, ABB, Schneider Electric, ION Power Meters, Satec Power Meters, Phoenix Contact, GE, Socomec Power Meters, ELSTER INSTROMET, ITRON, etc.); Conectarea la serverul OPC (Matrikon, Kepware, Schneider Electric, Siemens, etc.); Calcularea cu date în timp real; Calcule de modelare şi de previziune din date istorice (analiza de regresie, calcul de cerere, etc); Calcul de bază de date cu date istorice (pre-calcul cu date de bază); Funcţii de integrare de date vaste în sistemul de administrare corporativ şi de producţie. Vizualizarea datelor în timp real şi funcţii de control: Vizualizarea de date în timp real (monitor, internet): Funcţie de control pe staţie de lucru; Control prin mediu de reţea; Control prin dispozitive mobile; Crearea şi editarea de suprafeţe în timp real. Funcţii de alarmă: Funcţii simple de manipulare a alarmelor (e-mail, tabel de alarmă); Sistem de alarmă îmbunătăţit, în reţeaua locală; Sistem de alarma îmbunătăţit în reţeaua web (internet); Sistem de alarma imbunatatit in reteaua mobile. Funcţii de raportare şi tablou de bord: Crearea de rapoarte simple (monitor şi internet); Crearea de tablouri simple prin intermediul dispozitivelor mici; Funcţii de creare a raportelor complexe folosite de interfaţa interactivă a utilizatorului; Funcţii de creare a tablourilor complexe (interfaţa interactivă a utilizatorului); Vizualizarea de date integrate pe o suprafaţă (în timp real şi istoric – local şi web); Crerea de rapoarte individuale prin intermediul programării; Crearea de rapoarte individuale de către editorul de rapoarte incorporate (folosirea de calcul complex din baza de date); Capacitatea de a colecta informaţii de la unul sau mai multe dispozitive; Permiterea de colectare a numeroaselor poziţii într-o locaţie comună; Oferirea posibilităţii de a scala datele de intrare sau cele colectate; Alocarea de costuri de utilităţi pe clădire, etaj, schimb, linie de producţie, fază a procesului sau departament; Capacitatea de a determina consumul de energie de către indivizi sau departamente; Posibilitatea de a înregistra necesarul de energie individual sau pe departamente şi determinarea economiei de energie; Sprijin în crearea de contoare virtuale pentru a colecta unul sau mai multe contoare fizice şi definirea centrelor de cost; Generarea de rapoarte şi costuri într-un format personalizat cu sprijin în generarea de grafice / diagrame pentru prezentarea datelor colectate într-un format visual. Oferirea de suport pentru configurarea, implementarea şi executarea de structuri cum ar fi timp de utilizare, de Sezon, etc Rapoartele indicative sunt: • Raport contabil; • Raport de costuri cu energia; • Raport profil de încărcare; • Consum de energie folosită pe schimb; • Raport tabular; • Raport privind evoluţia; • Raport pentru istoric alarme şi evenimente; • Raport configurare sistem; • Raport funcţionare orar; • Raport funcţionare Multi-dispozitiv; • Raport funcţionare a unui singur dispozitiv; • Raport pentru export de date. Control bază de date şi permisiune de acces: Gestionarea accesului securizat pentru utilizatori multipli (staţie de lucru , web şi dispositive mobile); Gestionarea accesului securizat la baza de date (utilizatorii pot avea drepturi de acces limitate la nivel de clădiri sau nivele organizaţionale,etc); Sprijinirea echipei de lucru (management de proiect complet); Suport diferite baze de date (MySQL, Oracle, etc.); Funcţie de ştergere a datelor. Accesibilitate/ Mobilitate: Diverşi browseri de internet (IE, Firefox, Google, Safari, Opera); Tableta; Dispozitive ecran tactil Windows 8; Acces prin dispozitive mobile. 2. Măsurători 1. Măsuratori legate de energia electrică (la fiecare fază): • Tensiune • Curent • Putere activă/reactivă/aparentă, • Energie activă/inductivă/capacitivă, • Frecvenţă, valori maxime, • Factor de putere, • THDu şi THDi (harmonics %) Frecvenţa măsurătorilor: la fiecare 15 min Notă: 2 dintre punctele de măsură trebuie de asemenea să monitorizeze calitatea energiei (analizoare de putere) şi să aibă posibilitatea suplimentară de stocare a datelor. (poziţia10 din lista cu punctele de consum electric). 2. Măsuratori legate de gaz natural: • Debit gaz natural; • Presiune gaz; • Temperatura gaz. Frecvenţa măsurătorilor: la fiecare oră. Notă: Corecţia volumului se va face fie prin corectori de volum fie prin senzori de temperatură sau presiune şi prin EMS. 3. Măsuratori legate de aer comprimat: • Debit de aer • Umiditate • Presiune • Temperaturi Frecvenţa măsurătorilor : la fiecare oră. 4. Specificaţiile echipamentului de măsurare 1. Contoare curent electric • Aprobat CE în conformitate cu IEC 61010 şi IEC 62052-11; • ISO 9001. 2. Contoare pentru gaz natural • Potrivit pentru măsurarea gazului natural; • Certificat HTB; • Gama de măsurare (vezi anexa); • Rata de presiune PN 10; • Clasa de protecţie IP67; • Aprobat DVGW; • Aprobat PED; • ISO 9001; • Limite de eroare maxim premise în conformitate cu standard EN 12261 : ± 1.0 % pentru 0.2 Qmax la Qmax ± 2.0 % pentru 0.2 Qmax la Qmax 3. Contoare pentru aer comprimat: Specificaţie senzor de debit: • ISO 9001; • Sensor tip inserţie; • Carcasa IP65; • Tehnologie de măsurare a debitului în funcție de temperatura gazului; • Principiu de măsurare : măsurare calorimetrică; • Montaj prin infiletare = G ½’’; • Gaz măsurat = aer comprimat; • Unitate de măsura = m3/h, m3/min; • Acurateţe =+/-3%; • Standard = ISO 1217 (20oC şi 1000 hPa/Mbar); • Ieşiri = 4 la 20mA, 1 puls per m3; • Putere = 12-30 VDC; • Presiune de operare : până la 20 bar; • Tub pentru probe – oţel inoxidabil. 4. Specificaţii pentru echipamentul de îmbunătăţire a puterii Se solicită tablouri electrice echipate cu convertizoare de frecvenţă, echipate conform schemei electrice ataşate, pentru echipamentele din anexă. 5. Iluminat cu aparatură eficientă energetic Lămpile de iluminat oferite, vor fi potrivite pentru instalarea într-un mediu industrial (condiţii grele de lucru) Lămpile oferite vor avea o garanţie de rezistenţă în operare de 24.000 ore. Contractorul va specifica economia estimată aşteptată versus echipamentul existent.