Descriere lot procedura

 Locul de desfăşurare a sesiunilor/activitatilor de informare si consiliere profesionala si de tutorat, respectiv locul de prestare al serviciilor de informare si consiliere si de tutorat este intr-una sau in mai multe dintre urmatoarele regiuni, precum regiunea Sud-Muntenia, regiunea Sud-Est, regiunea Centru si regiunea Nord-Est, intr-unul sau in mai multe dintre judetele care compun aceste regiuni. Prestatorul isi asuma posibilitatea ca datele din implementarea proiectului sa fie modificate, in sensul schimbarii locatiilor de prestare a serviciilor, la nivelul judetelor si/sau regiunilor indicate anterior, in functie de disponibilitatea grupului tinta si in sensul prestarii acestor servicii si in alte judete si/sau regiuni. NB*: Intrucat grupul tinta al proiectului va fi identificat pe tot parcursul proiectului, nu se poate aprecia cu exactitate din ce localitati vor fi toti membrii grupului tinta si prin urmare, in acest moment nu se pot stabili cu exactitate locatiile de desfasurare a sesiunilor/activitatilor de informare si consiliere profesionala si de tutorat, respectiv locatiile de prestare a serviciilor de informare si consiliere profesionala si de tutorat pentru participanti, acestea putand fi modificate in cursul derularii contractului. NB*: In functie de realitatea din implementarea proiectului și de cerințele persoanelor de a se inscrie in grupul tinta al proiectului si in functie de optiunea achizitorului, sesiunile/activitatile de informare si consiliere profesionala si de tutorat, vor putea fi organizate si in alte regiuni fata de cele mentionate initial, mai sus, intr-unul sau in mai multe dintre judetele care compun si aceste regiuni, in aceleasi conditii asumate, fara niciun alt cost suplimentar din partea prestatorului;  Se vor asigura un numar minim de 4.823 ore de informare si consiliere profesionala si de tutorat pentru participantii la aceste servicii.  Se vor asigura servicii de informare si consiliere profesionala si de tutorat pentru un numar minim de 652 persoane din grupul tinta (angajati (inclusiv PFA si/sau Intreprinderi individuale));  Organizarea si desfasurarea serviciilor va avea in vedere respectarea prevederilor Legii 76/2002: • furnizarea de informatii privind piata muncii şi evolutia ocupatiilor; • evaluarea şi autoevaluarea personalitătii în vederea orientării profesionale; • dezvoltarea abilitătii şi încrederii în sine a persoanelor în căutarea unui loc de muncă, în vederea luării de către acestea a deciziei privind propria carieră; • instruirea în metode şi tehnici de căutare a unui loc de muncă;  Se va asigura faptul ca desfasurarea sesiunilor/activitatilor de informare si consiliere profesionala si de tutorat nu se vor suprapune cu activitatile de formare profesionala si/sau cu activitatile de evaluare, recunoastere si validare a competentelor dobandite in contexte non-formale si informale, la care vor participa persoanele din grupul tinta, prin cadrul prezentului proiect;  Serviciile/sesiunile/activitatile de informare si consiliere profesionala se vor desfasura atat prin sesiuni de grup, cat si prin sesiuni individuale;  Serviciile/sesiunile/activitatile de tutorat se vor desfasura prin sesiuni individuale;  Se vor asigura serviciile/sesiunile/activitatile de informare si consiliere profesionala, care vor consta minim in urmatoarele: • Etapa I: In cadrul consilierii vocationale individuale vor fi realizate urmatoarele activitati: - Informare si cunoastere (informare privind scopul si activitatile ce vor fi realizate si inregistrarea celor mai importante elemente personale si profesionale ale persoanei); - Autocunoastere/evaluare psiho-aptitudinala (identificarea calităţilor şi punctelor forte, dorinţelor, nevoilor, aspiraţiilor si a felului în care persoana reacţioneaza în diferite situaţii. Pentru aceasta se vor folosi instrumente/probe psihologice etalonate la nivel national (minim 4 teste) care sa identifice: • Interesele – ce îmi doresc, ce mă atrage, ce fac cu plăcere; • Aptitudinile şi deprinderile – ce pot şi ce ştiu să fac; • Valorile – ce e important pentru mine, ce mă ghidează în viaţă; • Trăsăturile de personalitate – cine sunt, cum mă comport; - Discutii pe marginea rezultatelor evaluarii psiho-aptitudinale (discutii individuale pe marginea rezultatelor obtinute in evaluarea psiho-aptitudinala. Scopul acestei sedinte este acela de accentua punctele tari ale fiecarei persoane si de a propune tipuri de activitati de dezvoltare a punctelor slabe; - Stabilirea parteneriatului (va fi analizat individual profilul socio-psiho-profesional si educational al beneficiarilor in functie de care se va realiza Planul de interventie profesionala pentru orientarea spre masuri active cum ar fi: dezvoltare personala, formare profesionala etc.); Aceasta prima etapa in procesul de informare si consiliere profesionala se va realiza in sedinte individuale. Fiecare persoana va parcurge minim 4,5 ore. La finalul etapei de I pentru fiecare persoana va fi intocmit: Plan de interventie profesionala si Raport de evaluare si orientare psiho-aptitudinala. • Etapa II: In cadrul acestei activitati se vor organiza sesiuni de intalniri de grup, modulare, cu urmatoarele teme: - Primul pas in castigarea succesului; - Fixarea obiectivelor; - Promovarea personala; - Motivaţie şi responsabilitate; - Comunicarea interpersonala; - Organizarea si planificarea activitatii la locul de munca; - Rezolvarea conflictelor la locul de munca Temele specificate mai sus sunt orientative si pot fi adaptate in functie de nevoile de dezvoltare personala ale persoanelor identificate in etapa de consiliere individuala. Activitatea de consiliere de grup se va realiza in intalniri de grup/modulere cu grupe de maxim 10-12 persoane (pentru a oferi pe cat posibil servicii adaptate nevoilor specifice si pentru o desfasurare cat mai eficienta). Fiecare persoana va parcurge 9 ore. La finalul etapei II vor fi intocmite: Minute aferente intalnirilor de dezvoltare personala/consiliere de grup si lista de participanti.  Se va asigura elaborarea pentru fiecare participant la activitatea de informare si consiliere profesionala a unei Fise de monitorizare a competentelor si abilitatilor dobandite la finalul activitatilor de formare profesionala sau la finalul activitatilor de evaluare, recunoastere si validare a competentelor dobandite in contexte non-formale si informale.  Se vor asigura serviciile/sesiunile/activitatile de tutorat, care vor consta minim in urmatoarele: • Sprijinul necesar fiecarei persoane din grupul tinta pentru parcurgerea cu succes a activitatilor proiectului (in special pe perioada formarii profesionale) si pentru a promova dezvoltarea abilitatilor necesare pentru a deveni un angajat/profesionist mai bun si,pe de alta parte (foarte importanta) sa se creeze o colaborare eficienta intre companie si angajati. • Asigurarea facilitarii comunicarii dintre angajat si companie astfel incat, atat nevoile cat si abilitatile angajatilor sa raspunda nevoilor si strategiei companiei. • Asigurarea ca fiecare beneficiar sa poata primi sprijinul necesar pentru dezvoltarea intregului potential. Aceasta etapa din procesul de tutorat se va realiza in sedinte individuale. Fiecare persoana va parcurge minim 2 ore de tutorat/consiliere (fata in fata si/sau online). La finalul etapei de tutorat pentru fiecare persoana va fi intocmit: Fisa de tutorat in care vor fi mentionate nevoile identificate si sprijinul acordat pe perioada proiectului.  Orele per persoana participanta la activitatile de informare si consiliere profesionala si de tutorat se pot redistribui catre alte persoane din grupul tinta, in functie de necesitatea fiecarei persoane din grupul tinta si de realitatea din implementarea proiectului.  In cadrul serviciilor/sesiunilor/activitatilor de informare si consiliere profesionala si de tutorat se vor atinge cel putin urmatoarele teme secundare de “Inovare sociala”, “Imbunatatirea accesabilitatii, a utilizarii si a calitatii tehnologiilor informatiei si comunicatiilor”, “Nediscriminarea”, indicate in GHIDUL SOLICITANTULUI - CONDIȚII SPECIFICE – “Creșterea nivelului de calificare al angajaților prin programe de formare continuă corelate cu nevoile pieței muncii - AP6/PI 10.iii/OS 6.12”, prin activitatile/subiectele/temele atinse in cadrul acestor servicii/sesiuni/activitati.  In cadrul serviciilor/sesiunilor/activitatilor de informare si consiliere profesionala si de tutorat se vor atinge cel putin urmatoarele teme orizontale de “dezvoltare durabila”, „egalitate de sanse”, „nediscriminare”, „egalitatea între femei si barbati, „utilizarea TIC si contributia la dezvoltarea de competente digitale”, indicate in GHIDUL SOLICITANTULUI - CONDIȚII SPECIFICE – “Creșterea nivelului de calificare al angajaților prin programe de formare continuă corelate cu nevoile pieței muncii - AP6/PI 10.iii/OS 6.12”, prin activitatile/subiectele/temele atinse in cadrul acestor servicii/sesiuni/activitati. Rezultate așteptate si livrabile care trebuiesc predate de catre ofertant in baza contractului de prestari servicii:  1 metodologie de desfasurare a serviciilor de informare si consiliere profesionala si de tutorat;  652 dosare de informare si consiliere profesionala si de tutorat;  652 persoane din grupul tinta ce vor participa la sesiuni de informare si consiliere profesionala si de tutorat;  liste de prezență a persoanelor participante la serviciile de informare si consiliere profesionala si de tutorat;  Rapoarte de activitate intermediare aferente serviciilor desfasurate (daca este cazul);  1 Raport de activitate final aferent tuturor serviciilor desfasurate.