Descriere lot procedura

I. Informaţii generale Obiectul contractului de lucrări: Execuție de lucrări de construcții și instalații in cadrul proiectului „Construire hală de producție pentru aparatură medicală” Locația implementării proiectului: în Municipiul Târgu Mureș, Str. Băneasa, Nr. 8, Jud. Mureș, LOT 1 cu nr. cadastral 137036 Tipul și durata contractului: • contract de lucrări • durata contractului: minim până la sfârșitul perioadei de implementare a proiectului, dar nu mai târziu de 31.12.2022 Termenul final de execuție a lucrărilor de construcție: 8 luni de la data inceperii lucrărilor de construcții Durata de execuție a contractului de lucrări poate fi prelungită în baza unor documente justificative bine argumentate și doar cu acordul în scris al părților, dar fără a depăși perioada de implementare a proiectului (05.09.2021). Perioada minima de valabilitate a ofertei: minim 90 de zile de la data limită de depunere a ofertelor Valoarea estimată a contractului: 2.112.418,98 lei cu TVA (1.775.142,00 lei) Defalcarea valorii estimate Capitol bugetar conform HG 907/2016 Denumire capitol Pret lei (fara TVA) 1.2. Amenajarea terenului 0,00 1.3. Amenajări pentru protecția mediului și aducerea terenului la starea inițială 237.487,50 1.4. Cheltuieli pentru relocarea / protecția utilităților 0,00 2. Cheltuieli pentru asigurarea utilităților necesare obiectivului de investiții 37.800,00 4.1. Construcții și instalații 1.451.137,50 4.2. Montaj utilaje, echipamente tehnologice și funcționale 0,00 4.5. Dotări: panouri și iluminat LED 0,00 5.1.1. Lucrări de construcții și instalații aferente organizării de șantier 48.717,00 5.1.2. Cheltuieli conexe organizării șantierului 0,00 TOTAL (fără TVA) 1.775.142,00 lei Procedura de atribuire aplicată: Ordinul 1284 din 2016, Procedura competitivă aplicată de beneficiarii privați pentru atribuirea contractelor de furnizare, servicii sau lucrări finanțate din fonduri europene, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. Criteriul de evaluare și selecție a ofertelor de preț: Evaluarea ofertelor se va realiza prin compararea avantajelor tehnice și financiare prezentate de către ofertanți, cu condiția respectării criteriilor solicitate de transmitere și prezentare a ofertelor. Va fi selectată câștigătoare oferta cu cele mai multe avantaje pentru realizarea scopului proiectului. Elementele de departajare a ofertelor primite, in ordinea priorității, sunt prezentate în capitolul II. Termenul limită pentru depunerea ofertelor: 16.12.2019, ora 17:00 Locul şi modalitatea de depunere: Oferta se depune într-un singur exemplar, în original, semnat și ștampilat din partea ofertantului. La ofertă trebuie anexate documentele prevăzute la Secţiunea II și III. Ofertele se depun/ se transmit prin poştă, curierat sau personal la adresa: Targu Mures, Str. Gheorghe Doja nr. 177 (Incinta Prodcomplex), Jud. Mures Data deschiderii ofertei: 17.12.2019, ora 09:00 Limba de redactare a ofertei: română sau altă limbă de circulație internațională Moneda folosită: RON Ofertele alternative: interzise Modalitatea de solicitare a clarificărilor: Clarificările pot fi trimise prin email la: Această adresă de email este protejată de spambots. Trebuie să aveți JavaScript activat ca să o puteți vedea. si Această adresă de email este protejată de spambots. Trebuie să aveți JavaScript activat ca să o puteți vedea. , până la data de 09.12.2019, ora 17:00 Clarificările/modificările aduse la informațiile inițiale vor fi publicate pe site-ul fonduri-ue.ro Operatorii economici vor putea vizualiza aceste clarificări/modificări pe toată perioada de derulare a procedurii de achiziție. Pe următorele link-uri (link deschis publicului, nu necesită înregistrare, sau parolă: click pe Download, Download anyway) puteţi descărca toate detaliile şi specificaţiile tehnice aferente contractului de lucrări: https://drive.google.com/drive/folders/15aM0ZvxfKNHCwzgIiC3_k8NLVlh_u1Td În cazul în care, din diverse motive, linkul de descărcare nu funcționează, documentația tehnică va fi pusă la dispoziția persoanelor interesate printr-o solicitare transmisă la adresa de email Această adresă de email este protejată de spambots. Trebuie să aveți JavaScript activat ca să o puteți vedea. , Această adresă de email este protejată de spambots. Trebuie să aveți JavaScript activat ca să o puteți vedea. Nota: Specificațiile tehnice menționate în prezenta documentație care par a indica o anumită origine, sursă producție, un procedeu special, o marcă de fabrică sau de comerț, un brevet de invenție, o licență de fabricație, sunt menționate doar pentru identificarea cu ușurință a tipului de produs și NU au ca efect favorizarea sau eliminarea anumitor operatori economici sau a anumitor produse. Aceste specificații vor fi considerate cu mențiunea de ,,sau echivalent” Ofertanții potențiali sunt rugați să viziteze locația de implementare. Dacă consideră necesar să efectueze măsurătorile și calculele necesare pentru conceperea ofertei de preț din punct de vedere tehnic, sunt liberi să demareze aceste acțiuni. Se va întocmi proces verbal de vizitare a locației de implementare. Vizitarea locației de implementare nu este o condiție obligatorie! Indicații pentru întocmirea ofertei:  Vă rugăm să completați toate formularele incluse în anexa acestui document:  Listele de cantități completate se semnează de executant.  Modificarea listelor de cantități conduce la respingerea ofertei. CONDIȚII ȘI DOCUMENTE OBLIGATORII a) Condiții de plată Plățile se vor efectua în lei în baza facturilor emise de executant conform situațiilor de lucrări semnate de executant, diriginte de șantier și beneficiar. Plata se va efectua prin mecanismul cererilor de plată sau a cererilor de rambursare reglementate prin OUG 40/2015 privind gestionarea financiara a fondurilor europene pentru perioada de programare 2014-2020 si a normelor de aplicare a OUG 40/2015 aprobate prin HG 93/2016. b) Garanția de buna execuție Garanția de buna execuție a contractului se constituie de către contractant în scopul asigurării achizitorului de îndeplinirea cantitativa, calitativa si in perioada convenita a contractului. Astfel, ofertantul declarat câștigător va trebui să constituie garanție de bună execuție. Garanția de bună execuție va fi constituită în termenul stabilit de H.G. nr. 395 din 2016 și va fi în cuantum de min. 5% (max. 10%) din valoarea fără TVA a contractului de execuție lucrări. Garanția superioară (%) constituie un avantaj. Garanția de bună execuție se poate constitui prin una din metodele de mai jos: • virament bancar sau printr-un instrument de garantare emis de o instituție de credit din România sau din alt stat sau de o societate de asigurări, în condițiile legii, și devine anexă la contract. • Rețineri succesive din sumele datorate pentru facturi parțiale. Dacă se alege această metodă, contractantul are obligația de a deschide un cont la dispoziția autorității contractante, la o bancă agreată de ambele părți. Garanția de bună execuție se va constitui în termen de 5 zile lucrătoare de la data semnării contractului de execuție lucrări. Restituirea garanției de buna execuție se face după cum urmează: • 100% din valoarea garanției, în termen de 14 zile de la data încheierii procesului-verbal de recepție finală la terminarea lucrărilor, dacă nu a ridicat până la acea dată pretenții asupra ei, iar riscul pentru vicii ascunse este minim; c) Modul de prezentare și întocmire a ofertei: Oferta va conține următoarele documente: 1. Certificat Constatator emis de Oficiul National al Registrului Comerțului (ONRC) sau echivalent pentru persoanele juridice străine i) pentru persoane juridice române: Ofertantul va prezenta Certificatul Constatator ONRC (in original/copie legalizata/copie lizibila cu mențiunea “conform cu originalul”). Certificatul Constatator prezentat și emis cu cel mult 30 de zile înainte de data limita de depunere a ofertelor, din care sa rezulte că: ❖ obiectul de activitate al ofertantului include si codul CAEN aferent execuției de lucrări de construcții și instalații Achizitorul își rezervă dreptul de a solicita ofertantului declarat câștigător înainte de semnarea contractului, Certificatul Constatator în original sau copie legalizată pentru conformitate. Nota: Certificatul constatator va fi prezentat si de subcontractant (daca este cazul). 1. Certificat de atestare fiscală (datorii la bugetul consolidat general) din care să reiasă obligațiile exigibile conform legislației în vigoare, în original. Documentul trebuie să fie în termen de valabilitate. 2. Declarație de neîncadrare în situațiile de conflict de interese: Formular nr. 4 din Secțiunea Formulare Nota: Declarație de neîncadrare în situațiile de conflict de interese va fi prezentată și de subcontractant (daca este cazul). 3. Declarație pe propria răspundere cu privire la respectarea condițiilor de garanție de bună execuție: Formular nr. 5 din Secțiunea Formulare 4. Declarație privind subcontractanții: Formular nr. 6 din secțiunea Formulare (dacă este cazul) Nota: În cazul în care ofertantul subcontractează o parte din contract, oferta trebuie să conțină și ofertele de subcontractare. Subcontractarea totală nu este permisă. Pe parcursul derulării contractului, contractantul nu are dreptul de a înlocui subcontractanții nominalizați în oferta fără acceptul beneficiarului privat (prin act adițional), iar eventuala înlocuire a acestora nu trebuie să conducă la modificarea condițiilor inițiale. 5. Oferta va cuprinde toate elementele necesare cuantificării valorice a lucrărilor și va conține formularele completate conform listelor de cantități și proiectului tehnic anexat prezentei documentații, conform legislației în vigoare. a. centralizatorul cheltuielilor pe obiectiv (Formular F1) b. centralizatorul cheltuielilor pe categorii de lucrări, pe obiecte (Formular F2) c. listele cu cantitățile de lucrări (Formular F3); d. lista cu cantități de utilaje si echipamente tehnologice (Formular F4) e. fisele tehnice ale utilajelor si echipamentelor tehnologice (Formular F5) f. Graficul general de realizare a investiției (formularul F6) Note:  La întocmirea listelor de cantități, ofertantul va lua in calcul eventualele deduceri daca sunt sub efectul unui legi, toate cheltuielile pe care le implica îndeplinirea obligațiilor contractuale, precum si marja de profit.  Ofertantul va include, în cadrul listelor de cantități, toate și orice costuri legate de: - execuția categoriilor de lucrări prevăzute în listele de cantități, întocmirea instrucțiunilor de întreținere si exploatare - protejarea mediului, conform normelor legale, precum si cele legate de refacerea cadrului natural după finalizarea lucrărilor. - procurarea, transportul, depozitarea si punerea in opera a materialelor si echipamentelor necesare funcționarii obiectului contractului, conform cerințelor impuse prin caietul de sarcini.  Listele de cantități se vor întocmi cu respectarea listelor de cantități anexate prezentei documentații. Nu se acceptă liste de cantități și articole/poziții suplimentare față de cele din documentația de atribuire.  Echipamentele aferente lucrărilor de construcție ofertate trebuie sa fie echipamente noi, neacceptând-se produse “second-hand”. Pentru echipamentele aferente lucrărilor de construcție ofertate se vor furniza informații relevante detaliate (modelul si marca/producătorul echipamentelor, specificații, etc.). 6. Formularul de ofertă însoțit de centralizatorul de preturi: conform Formular nr. 1 din secțiunea Formulare Nota: Propunerea financiară va conține, pe lângă formularul de ofertă, și centralizatorul cu lucrările executate de subcontractanți, daca este cazul 7. Declarație privind lista principalelor Lucrări executate: Formular nr. 3 din secțiunea Formulare Ordinea priorității se va aplica la atribuirea ofertelor, ca elemente de departajare. Toate ofertele prezentate care respectă documentația tehnică anexată și respectă condițiile obligatorii, se vor departaja prin aplicarea ordinii de prioritate de mai jos: 1. Garanția de bună execuție – garanția superioară constituie un avantaj 2. Preț – prețul mai scăzut constituie un avantaj Clauze contractuale solicitate: În contractul încheiat se vor menționa datele de identificare ale celor două părți semnatare, obiectul, valoarea și durata contractului. Vor fi prevăzute în mod expres condiții referitoare la execuția lucrărilor, garanții (dacă este cazul), posibilitatea de acordare a unui avans. Specificațiile tehnice, clarificările şi oferta aleasă vor fi parte integrantă din contract, sub formă de anexe.