Descriere lot procedura

AUTOMOBILE DACIA SA CUI : RO160796 Adresa sediului social : Oraș Mioveni, Str. Uzinei nr.1, județul Argeș, cod poștal 115400 Telefon : 0248 343 981 Fax : 0248 341 803 Date contact pentru procedura de achiziție : Beneficiar privat : AUTOMOBILE DACIA SA Adresa sediului social : Oraș Mioveni, Str. Uzinei nr.1, județul Argeș, cod poștal 115400 Persoana de contact : Sorin Gigi MEDINTU , tel. 0745 108 654 , fax 0248 341 803 email : Această adresă de email este protejată de spambots. Trebuie să aveți JavaScript activat ca să o puteți vedea. de luni pana vineri, intre orele 08:00 -15:00 ANUNT DE PARTICIPARE La procedura de atribuire a contractului in cadrul proiectului : „Eficientizare a consumului centralelor de ventilație din cadrul AUTOMOBILE DACIA SA în vederea creșterii eficienței energetice”. Programul Operațional Sectorial “Creșterea Competitivității Economice” 2007 - 2013 Axa Prioritară 4 – „Creșterea eficientei energetice si a securității furnizării in contextul combaterii schimbărilor climatice” Domeniul Major de Intervenție 1 „Energie eficienta si durabila” Operațiunea: a. „Sprijinirea investițiilor in instalații si echipamente pentru întreprinderi din industrie, care sa conducă la economii de energie, in scopul îmbunătățirii eficientei energetice” Contractul presupune înlocuirea a 19 centrale de ventilație existente din Hala Presaj cu 20 tuburi radiante, mai eficiente din punct de vedere al consumurilor energetice. Contractul de execuție lucrări are ca obiect: - Lucrări de construcții – execuție rețea de alimentare cu gaze naturale pentru 20 tuburi radiante si 3 centrale de ventilație Make-up, platforme/pasarele de acces la arzătoare; - Lucrări de montaj echipamente , tuburi radiante, arzătoare, etc; - Lucrări de instalații (racordul celor 3 centralele de ventilație la noua rețea de gaze, racorduri arzătoare la rețeaua de gaze si energie electrica, instalații PSI, GTC si automatisme,etc); Locația lucrării: AUTOMOBILE DACIA SA , Oraș Mioveni, Str. Uzinei nr.1, județul Argeș,cod poștal 115400, Romania Tipul, durata, termenul de execuție, durate de execuție, termenele de facturare și plată ale contractului: - contract de lucrări - durata contractului de lucrări este de 5 luni - termenul de execuție lucrări este de 5 luni de la data emiterii ordinului de începere a lucrărilor. ( Execuție lucrări in 3 schimburi cat si in zile nelucrătoare: sâmbăta, duminica si sărbători legale, daca este necesar ). - durata de execuție: 5 luni de la data emiterii ordinului de începere a lucrărilor. - termene de facturare si de plata: Plata se va face în baza facturilor, situațiilor de lucrări și a Fişelor de Situaţii Realizări (FSR) prezentate de către executant achizitorului. Situațiile de lucrări vor fi semnate de executant, achizitor și vizate de dirigintele de șantier, iar Fisa de Situații Realizări (FSR - Formularul 19) va trebui să fie semnată de ambele părți. Factura se va emite după aprobarea Situațiilor de lucrări și a FSR-urilor. Plata va fi făcută in termen de 45 zile calendaristice de la emiterea facturii, în următorul cont bancar ……………..deschis la…………… . . Plăţile se vor efectua numai în zilele de joi ale săptămânii. Eventualul termen dintre data scadenţei şi data efectuării plaţi (ziua de joi a săptămânii) se consideră termen de graţie pentru care nu se datorează penalităţi de către achizitor. Factura va fi însoţită de Fisa de Situaţii Realizări (FSR) corespunzătoare, vizata de către persoanele desemnate de achizitor. Persoanele abilitate din partea achizitorului pentru a semna aceste FSR_uri sunt specificate mai-jos : - Responsabil Acord tehnic : Nicoleta ZIDARU - Responsabil Acord de plata : Nicolae ROMAN Eșalonarea plăților : Plata se va face în baza facturilor, situațiilor de lucrări și a FSR-urilor prezentate de către executant achizitorului. Facturile pot fi emise lunar. Situațiile de lucrări vor fi semnate de executant, achizitor și vizate de dirigintele de șantier, iar Fisa de Situații Realizări (FSR- Formularul 28) va trebui să fie semnată de ambele părți. Factura se va emite după aprobarea Situațiilor de lucrări și a FSR-urilor. Executantul este obligat să emită facturi separat pentru lucrările aferente obiectului ca lucrări eligibile si respectiv ne-eligibile. Ultima factură va fi de minimum 20% din valoarea contractului și se va prezenta după semnarea procesului verbal la terminarea lucrărilor, fără rezerve. Termen: 30.09.2015 Valoarea estimată fără TVA : 5 100 000 lei din care : - valoare lucrări = 5 000 000 lei - cheltuieli diverse și neprevăzute = 100 000 lei Procedura de achiziţie: Procedura simplificată aplicată de beneficiarii privaţi în cadrul proiectelor finanţate din instrumente structurale, obiectivul „Convergenţă“, precum şi în cadrul proiectelor finanţate prin mecanismele financiare SEE şi norvegian pentru atribuirea contractelor de furnizare, servicii sau lucrări – Anexa la Ordinul nr.1120/15.10.2013 Condiţii de participare : 1. Certificatul constatator emis de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului în raza căruia este situat sediul ofertantului, din care sa rezulte faptul ca ofertantul este executant de lucrări cu activitate in domeniu, care oferă in mod licit pe piața execuție lucrări similare obiectului contractului (obiectul contractului trebuie sa aibă corespondent in codul CAEN din certificatul constatator emis de ONRC). Informaţiile cuprinse in certificatul constatator trebuie sa fie reale/actuale la data limita de depunere a ofertelor. Certificatul constatator se prezintă in original/copie legalizata/copie lizibila cu menţiunea “conform cu originalul”. Ofertanţii nerezidenţi vor prezenta documente edificatoare care să dovedească forma de înregistrare ca persoana fizica sau juridica si, după caz, de atestare ori apartenenţă din punct de vedere profesional, în conformitate cu prevederile din tara în care ofertantul este stabilit. Documentele vor fi prezentate in original/copie legalizata/copie lizibila cu menţiunea “conform cu originalul”, însoţite de traducerea autorizată in limba romana. In cazul in care operatorul economic, ales in urma comparării ofertelor primite, a depus certificatul constatator in copie conform cu originalul, beneficiarul privat are dreptul de a solicita acestuia, înainte de semnarea contractului depunerea documentului in original sau copie legalizata. Notă: - In cazul unei asocieri fiecare asociat este obligat sa prezinte documentul menționat mai sus 2. Declaraţie pe proprie răspundere din care să rezulte că operatorul economic participant nu se află în situaţiile descrise la art.14 şi art. 15 din O.U.G. nr.66/2011, în original - Formularul nr.1. Structura acționariatului beneficiarului este următoarea: - RENAULT S.A. - ALTI ACTIONARI Persoanele cu funcție de decizie din partea Beneficiarului privat : - Nicolas Jean Etienne Maure - Administrator Unic Comisia de evaluare a ofertelor la prezenta procedura : 1. Nicolae ROMAN – Preşedinte cu drept de vot 2. Marius CIUREA – membru 3. Nicoleta ZIDARU– membru 4. Monica VLAICU – membru 5. Anghel MIHALACHE – membru 6. Sorin Gigi MEDINTU – membru 7.Vasile SIMION – membru 8. Paul PAUN – membru 9. Vasile ROTARU – membru Membrii de rezerva: 1. George-Liviu PREDA - membru 2. George STANCU – membru 3. Cezar GIURA – membru Membrii echipei de implementare a proiectului: 1. Manager de proiect : Nicolae ROMAN 2. Asistent manager : Simona COSTACHE 3. Responsabil tehnic 1 : Marius CIUREA 4. Responsabil tehnic 2 : George-Liviu PREDA 5. Responsabil tehnic 3 : Anghel MIHALACHE 6. Responsabil financiar 1 : Georgeta PANA 7. Responsabil financiar 2 : Vasile SIMION 8. Responsabil juridic : Bianca-Gabriela HARAGA Responsabilii de întocmirea documentației de atribuire: 1. Sorin Gigi MEDINTU 1. Marius CIUREA 2. Nicolae ROMAN Nota: In cazul unei asocieri sau a subcontractării, fiecare asociat/subcontractant este obligat sa prezinte documentul menționat mai sus. 3. Garanție de bună execuție, în original - Formularul nr. 2 sau alt document emis în condițiile legii. Cuantumul acesteia va fi de 5% din valoarea contractului fără TVA. Garanția de bună execuție se poate constitui printr-un instrument de garantare emis în condițiile legii de o societate bancară sau de o societate de asigurări, care devine anexă la contract. Restituirea garanției de buna execuție se va face astfel: - 70% din valoarea garanției, în termen de 14 zile de la data încheierii procesului-verbal de recepție la terminarea lucrărilor, dacă nu a ridicat până la acea dată pretenții asupra ei, iar riscul pentru vicii ascunse este minim; - restul de 30% din valoarea garanţiei, la expirarea perioadei de garanţie a lucrărilor executate, pe baza procesului-verbal de recepţie finală. Termenul de constituire al garanției de buna execuție este de maximum 5 zile lucrătoare de la semnarea contractului de lucrări. IMM-urile beneficiază de o reducere de 50% pentru criteriul legat de garanția de buna execuție. Ofertantul care se încadrează in categoria IMM-urilor conform Legii 346/2004 va prezenta o declarație pe propria răspundere in acest sens, în original - Formularul nr.3. În cazul în care ofertantul este o asociere, încadrarea în categoria întreprinderilor mici si mijlocii se va analiza în funcție de componenta asocierii. Astfel, toți asociații trebuie sa se încadreze, în mod individual, în categoria IMM-urilor. Reducerea cu 50% a cuantumul garanției de buna execuție nu se va aplica daca unul dintre asociați nu se încadrează in categoria IMM-urilor. 4. Certificatul privind impozitele si taxele locale pentru punctul/punctele de lucru implicate în derularea prezentului contract, eliberat de Direcţia de impozite si taxe locale, din care sa reiasă ca ofertantul nu are datorii scadente in luna anterioara celei in care se depun ofertele – in original/copie legalizata/copie lizibila cu menţiunea “conform cu originalul”. 5. Certificatul de atestare fiscala eliberat de Administraţia Finanţelor Publice pentru obligaţiile de plata către bugetul consolidat, din care să reiasă ca ofertantul nu are datorii scadente in luna anterioara celei in care se depun ofertele - in original/copie legalizata/copie lizibila cu menţiunea “conform cu originalul”. Persoanele juridice / fizice străine vor prezenta orice document considerat edificator, din acest punct de vedere, în ţara de origine sau în ţara în care ofertantul este stabilit, cum ar fi certificate sau alte documente echivalente emise de autorităţi competente din ţara respectivă. În cazul în care în ţara de origine sau în ţara în care este stabilit ofertantul nu se emit documente de natura celor prevăzute mai sus sau respectivele documente nu vizează toate situaţiile prevăzute solicitate, beneficiarul privat are obligaţia de a accepta o declaraţie pe propria răspundere sau, dacă în ţara respectivă nu există prevederi legale referitoare la declaraţia pe propria răspundere, o declaraţie autentică dată în faţa unui notar, a unei autorităţi administrative sau judiciare sau a unei asociaţii profesionale care are competenţe în acest sens. Documentele vor fi prezentate in original/copie legalizata/copie lizibila cu menţiunea “conform cu originalul”, însoţite de traducerea autorizată in limba romana. Nota pentru punctele 4 și 5: In cazul unei asocieri, fiecare asociat este obligat sa prezinte documentele menţionate mai sus. 6. Prezentarea autorizației în domeniul apărării împotriva incendiilor, conform Ordinului 87/2010, pentru lucrările : - instalarea si întreținerea sistemelor si instalațiilor de semnalizare, alarmare si alertare in caz de incendiu; - instalarea si întreținerea sistemelor si instalațiilor de limitare si stingere a incendiilor, cu excepția celor care conțin anumite gaze fluorurate cu efect de sera Nota: In cazul unei asocieri, condiţia va fi îndeplinită de către un asociat. Autorizaţia poate fi adusă şi de un subcontractant cu condiţia ca subcontractantul să execute lucrările pentru care se solicită autorizaţia. 7. Prezentarea autorizaţiei pentru efectuarea de lucrări la instalaţii sub presiune, conform Legii 64/2008 si prescripții ISCIR in vigoare pentru lucrării de montaj aparate utilizate pentru încălzit, alimentate cu combustibil gazos sau lichid. Nota: In cazul unei asocieri, condiţia va fi îndeplinită de către un asociat. Autorizaţia poate fi adusă şi de un subcontractant cu condiţia ca subcontractantul să execute lucrările pentru care se solicită autorizaţia. 8. Ofertantul va face dovada că este atestat ANRE tip IIB pentru instalații electrice si tip PGIU ( sau I D ) pentru proiectare instalații de utilizare gaze naturale si EGIU ( sau II D si III D ) pentru execuție instalații de utilizare gaze naturale Nota: In cazul unei asocieri, condiţia va fi îndeplinită de către un asociat. Autorizaţia poate fi adusă şi de un subcontractant cu condiţia ca subcontractantul să execute lucrările pentru care se solicită autorizaţia. Ofertanţii nerezidenţi vor prezenta documente edificatoare care să dovedească deținerea autorizațiilor / atestatelor cerute la punctele 6, 7 și 8 sau alte documente echivalente în conformitate cu prevederile din tara în care ofertantul este stabilit. Documentele vor fi prezentate in original / copie legalizata / copie lizibila cu menţiunea “conform cu originalul”, însoţite de traducerea autorizată in limba romana. 9. Informații privind situația economico-financiara Declararea si dovedirea realizării cifrei de afaceri medie globala pe ultimii 3 ani: 2012, 2013 și 2014. Cerința minima: cifra de afaceri medie globala pe ultimii 3 ani (2012, 2013 și 2014) trebuie sa fie de minimum: 7 500 000 lei Ofertanții care trebuie sa efectueze conversia altor monede decât lei vor utiliza ratele de schimb medii anuale lei/valuta stabilite de Banca Națională a tarii in care s-a făcut înregistrarea. Curs BNR valutar mediu lei/euro pentru anii: 2012-1euro= 4,4560 lei 2013-1euro= 4,4190 lei 2014-1euro= 4,4440 lei Modalitatea de îndeplinire: a) Situații financiare anuale vizate și înregistrate de organele competente sau extrase din acestea, în cazul în care publicarea acestora este prevăzută de legislația tarii în care este stabilit ofertantul la 31.12.2012, 31.12.2013 și 31.12.2014 - copie lizibila cu mențiunea “conform cu originalul”. Operatorii economici au dreptul de a-si demonstra situația economica si financiara si prin prezentarea altor documente in măsura in care acestea reflecta o imagine fidela a situației economice si financiare a ofertantului. Pentru anul 2014, daca situațiile financiare anuale nu au fost depuse si înregistrate la organele competente, se poate prezenta si balanța de verificare la 31.12.2014 - copie lizibila cu mențiunea “conform cu originalul”. Persoanele juridice/fizice străine vor atașa, in copie lizibila cu mențiunea “conform cu originalul” însoțita de traducerea autorizată in limba romana, documente relevante, emise de autoritățile competente, care sa certifice îndeplinirea cerinței obligatorii privind cifra de afaceri. In cazul in care in tara de origine sau in tara in care este stabilit operatorul economic nu se emit astfel de documente sau acestea nu vizează toate situațiile, atunci va fi acceptata doar o declarație autentica data in fata unui notar, a unei autorități administrative sau judiciare ori a unei asociații profesionale care are competente in acest sens. Nota: In cazul unei asocieri, fiecare asociat este obligat sa prezinte documentele menționate mai sus, condiția fiind îndeplinită prin cumul. b) Completare Formular nr. 4 - Informații generale, în original Nota: in cazul unei asocieri fiecare asociat este obligat sa prezinte acest formular; liderul de asociere va prezenta un Formular centralizator pentru cifra de afaceri a asocierii in ansamblu. 10. Experiența similara Declarație privind lista principalelor lucrări executate în ultimii 5 ani în original - Formularul nr.5 Ultimii 5 ani se vor calcula până la data limită de depunere a ofertelor. Ofertantul va face dovada ca a executat lucrări similare cu cele solicitate in prezenta procedura, prin prezentarea in lista a unui număr de maximum 5 contracte finalizate a căror valoare însumata sa fie cel puțin egala cu 5 100 000 LEI Prin „contract de lucrări finalizat” se înțelege : lucrări recepționate parțial care sunt însoțite de proces verbal de recepție parțiala sau lucrări recepționate însoțite de proces-verbal la terminarea lucrărilor sau lucrări recepționate însoțite de proces-verbal de recepție finala. Curs BNR valutar mediu lei/euro pentru anii: 2010 -1 euro = 4,2099 lei 2011- 1euro = 4,2379 lei 2012- 1euro = 4,4560 lei 2013- 1euro = 4,4190 lei 2014- 1euro = 4,4440 lei Pentru anul 2015 transformarea în lei a valorii contractelor se va face la cursul BNR din ziua publicării anunțului de participare (cu 2 zecimale). Lucrări similare sunt considerate: - Construcții industriale - Instalații electrice joasa tensiune - Instalații protecție stingere incendiu - Instalații fluide, ventilație si gaze naturale - Instalații curenți slabi (rețea informatica si detecție incendiu) - Instalații automatizări Pentru fiecare contract prezentat în Listă, Declarația privind lista principalelor lucrări executate în ultimii 5 ani va fi însoțită de copii lizibile cu mențiunea “conform cu originalul” după certificări de buna execuție. Respectivele certificări vor indica beneficiarii, indiferent daca aceștia sunt autorități contractante sau clienți privați, valoarea, perioada si locul execuției lucrărilor si vor preciza daca au fost efectuate în conformitate cu normele profesionale din domeniu si daca au fost duse la bun sfârșit. Nota: In cazul unei asocieri, fiecare asociat este obligat sa prezinte documentele menționate mai sus, condiția fiind îndeplinită prin cumul. 11. Personal minim necesar: Declarație privind personalul responsabil pentru îndeplinirea contractului - Formularul nr.6 Angajamentul ofertantului privind resursele umane - Formularul nr.7 1. Manager/responsabil de contract cu experienţa dovedita prin participarea la cel puţin un proiect similar, pentru care se vor prezenta: - Diploma de studii superioare - Curriculum vitae - Declaraţie disponibilitate 2. Responsabil tehnic cu execuţia, atestat profesional valabil la deschiderea ofertelor, în domeniul ………….., pentru care se vor prezenta: - Atestat RTE - Legitimaţie RTE – viza valabila - Curriculum vitae - Declaraţie disponibilitate 3. Inginer absolvent Facultatea de Construcţii si Instalații – experienţă dovedita prin participarea la cel puţin un proiect similar, pentru care se vor prezenta: - Diploma de studii superioare - Curriculum vitae - Declaraţie disponibilitate 4. Responsabil controlul calităţii, pentru care se vor prezenta: - Certificat de autorizare/Decizie interna - responsabil calitate (CQ) - Curriculum vitae - Declaraţie disponibilitate 5. Responsabil Tehnic cu Sudura - Curriculum vitae - Declaraţie disponibilitate - Atestat – valabil la deschiderea ofertelor 6. Sudor autorizat ISCIR, pentru care se vor prezenta: - Autorizaţie ISCIR – valabilă la deschiderea ofertelor - Curriculum vitae - Declaraţie disponibilitate 7. Electrician autorizat ANRE, minim gradul IIB, pentru care se vor prezenta: - Legitimaţie – viza valabilă la deschiderea ofertelor - Curriculum vitae - Declaraţie disponibilitate 8. Instalator autorizat ANRE gradul PGIU / I D in domeniul gazelor naturale, pentru care se vor prezenta: - Legitimaţie – viza valabilă la deschiderea ofertelor - Curriculum vitae - Declaraţie disponibilitate 9. Instalator autorizat ANRE gradul EGIU / II D / III D in domeniul gazelor naturale, pentru care se vor prezenta: - Legitimaţie – viza valabilă la deschiderea ofertelor - Curriculum vitae - Declaraţie disponibilitate 10. Coordonator în materie de securitate si sănătate în muncă, pentru care se vor prezenta: - Documente pentru demonstrarea competenței necesare exercitării funcției - Curriculum vitae - Declarație disponibilitate Ofertantul va prezenta în original/copie lizibila cu mențiunea “conform cu originalul”, după caz, următoarele documente: 1. Diplome de studii, în copie; 2. Autorizații, certificate de atestare, specializări, alte documente relevante pentru contract, în copie; 3. CV-urile personalului, în original – Formularul nr.8 4. Declaraţie de disponibilitate pentru personal, în original – Formularul nr. 9 Nota: In cazul unei asocieri, fiecare asociat este obligat sa prezinte documentele menționate mai sus, condiția fiind îndeplinită prin cumul. 12. Declarație privind utilajele, instalațiile si echipamentele tehnice de care dispune operatorul economic - Formularul nr.10 Utilajele, instalațiile si echipamentele tehnice minime necesare : autobasculantă, macara, nacela. Ofertantul va trebui sa facă dovada că deține in proprietate/leasing/cu contract de închiriere/precontract de închiriere sau alte forme de punere la dispoziție, dotările specifice, utilajele, instalațiile si echipamentele tehnice disponibile pentru îndeplinirea contractului. Ofertantul va prezenta in copie lizibila cu mențiunea “conform cu originalul” următoarele : pentru utilajele, instalațiile si echipamentele tehnice proprii, se va atașa Lista de inventar ,valabila la data de 31.12.2014, în care vor fi marcate cele solicitate, iar pentru celelalte cazuri când ofertantul nu este proprietar se vor atașa contractul de închiriere/precontract de închiriere/ alte forme de punere la dispoziție/ alte documente echivalente. Nota: In cazul unei asocieri, fiecare asociat este obligat sa prezinte documentele menționate mai sus, condiția fiind îndeplinită prin cumul. 13. Informații privind asocierea/ subcontractarea Mai mulți operatori economici au dreptul de a se asocia cu scopul de a depune oferta comuna, fără a fi obligați sa își legalizeze din punct de vedere formal asocierea. Părți din contractul de lucrări pot fi îndeplinite de unul sau mai mulți subcontractanți. a) Completare Formularul nr. 11 - Acord de asociere in vederea participării la procedura de atribuire a contractului de lucrări. b) Completare Formularul nr. 12 - Declarație privind partea/părțile din contract care sunt îndeplinite de asociați și specializarea acestora c) Completare Formularul nr. 13 - Declarație privind subcontractanții La încheierea contractului, ofertantului câștigător i se va solicita să prezinte, daca este cazul: - contract de asociere - contractele încheiate cu subcontractanții, în cazul în care părți din contractul de lucrări urmează să se îndeplinească de unul sau mai mulți subcontractanți 14. Declarație privind protecția mediului si protecția muncii - Declarație pe proprie răspundere a ofertantului, în original - Formular nr. 14 Nota: în cazul unei asocieri se va prezenta o singură declarație semnată de către liderul asocierii. 15. Standarde de asigurare a calității Ofertantul trebuie sa dețină certificat ISO 9001:2008 sau echivalent (certificarea sistemului de management al calității), în domeniul ce face obiectul contractului. Nu se accepta certificat în curs de atestare. Se va atașa copie lizibila cu mențiunea “conform cu originalul” după certificat sau, după caz, documentul doveditor. Operatorii economici nerezidenți (străini): vor prezenta certificatele/ documentele relevante, in copie lizibila cu mențiunea “conform cu originalul”, însoțite de traducerea autorizata in limba romana. Nota: În cazul unei asocieri, fiecare asociat este obligat sa îndeplinească aceasta cerința pentru partea din contract pe care o realizează. Ofertantul trebuie sa dețină certificat ISO 14001:2005 sau echivalent (certificarea sistemului de management al mediului), în domeniul ce face obiectul contractului. Nu se accepta certificat în curs de atestare. Se va atașa copie lizibila cu mențiunea “conform cu originalul” după certificat sau, după caz, documentul doveditor. Operatorii economici nerezidenți (străini) : vor prezenta certificatele/ documentele relevante, in copie lizibila cu mențiunea “conform cu originalul”, însoțite de traducerea autorizata in limba romana. Nota: În cazul unei asocieri, fiecare asociat este obligat sa îndeplinească aceasta cerința pentru partea din contract pe care o realizează. 16. Împuternicire pentru semnatarul ofertei (dacă este cazul) - Formular nr. 15 17. Oferta va conține următoarele : - Propunerea tehnica Ofertantul va elabora propunerea tehnica astfel încât aceasta sa respecte in totalitate cerințele prevăzute Caietul de Sarcini . Neîndeplinirea oricărei cerințe constituie motiv pentru respingerea ofertei ca inadmisibilă. Ofertantul va elabora propunerea tehnica in cele doua variante cerute prin CdS propunând soluția cea mai buna din punct de vedere al eficientei energetice si/ sau avantajele si dezavantajele fiecărei variante , astfel: • Varianta 1- cu tuburi radiante Standard, minim doua trepte/viteze de funcționare; • Varianta 2 - cu tuburi radiante modulate cu plaja foarte larga; 17.1. Descrierea lucrărilor, pe etape de realizare, astfel încât sa rezulte corespondenta propunerii tehnice cu specificațiile din Caietul de Sarcini . In propunerea tehnica ofertantul va prezenta cel puțin următoarele informații: descrierea succesiva a execuției lucrărilor ofertate si tehnologiilor aplicate, descrierea organizării de șantier. Se va prezenta o Declarație pe proprie răspundere care sa confirme calitatea si conformitatea materialelor cu prescripțiile Caietului de Sarcini , pe specialități. 17.2. Precizarea Duratei de garanție a lucrărilor ce urmează a fi executate, astfel: Perioada de garanție este de minimum 24 luni de la data recepţiei lucrărilor fara rezerve. Perioada de garanție decurge de la data recepţiei la terminarea lucrărilor fără rezerve şi până la recepția finală. 17.3. Precizarea Duratei prognozate pentru executarea lucrărilor de modificare, reconstrucție si remediere a viciilor si a altor defecte în perioada de garanție În perioada de garanţie, executantul are obligaţia ca, în termen de maximum 48 de ore să răspundă solicitării achizitorului şi, în urma dispoziţiei date de achizitor, de a executa toate lucrările de modificare, reconstrucţie şi remediere a viciilor şi altor defecte a căror cauză este nerespectarea clauzelor contractuale. Intervenția nu va depăși 5 zile calendaristice. 17.4. Precizarea condițiilor de asigurare a garanției pe fiecare categorie de lucrări ce urmează a fi executată. In situația in care nu exista nici o condiție de asigurare a garanției pe una / mai multe categorii de lucrări, se va face aceasta precizare in propunerea tehnica. In situația in care exista condiții de asigurare a garanției pe una / mai multe categorii de lucrări, acestea vor fi prezentate in propunerea tehnica. 17.5. Planul cu masurile privind protecția mediului. Pe lângă planul cu măsuri de protecția mediului, ofertantul va da și o declarație privind colectarea deșeurilor si obligația ca, in cazul in care oferta sa va fi declarata câștigătoare, sa transmită achizitorului o copie a unui contract cu un depozit de deșeuri autorizat. 17.6. Formularul de contract/comandă însușit (semnat și ștampilat pe fiecare pagină si completat pe prima pagina cu datele operatorului economic). - Propunerea financiara va conține: Formularul de oferta – Formularul nr.16 Centralizatorul propunerii financiare CdS „Aprovizionarea si instalarea unui sistem de încălzire prin tuburi radiante pe gaz” – va cuprinde următoarele borderouri de mai-jos : I. Borderou sistem încălzire cu tuburi radiante pe gaz; II. Borderou golire condensat coșuri de evacuare gaze arse; III. Borderou racorduri gaze naturale pentru alimentarea tuburilor radiante si 3 centrale de ventilație Make-up; IV. Borderou alimentare cu energie electrica sistem de încălzire cu tuburi radiante; V. Borderou gestiune tehnica centralizata (GTC) si automatisme; VI. Borderou dotări PSI; VII. Borderou documentație; Ofertantul va elabora propunerea financiara astfel încât aceasta sa furnizeze toate informațiile solicitate. Ofertantul își va pregăti propunerea financiara ținând cont de următoarele: a) prezentarea, in propunerea financiara, a unui preț superior valorii estimate în prezenta documentație, respectiv fondurilor ce pot fi disponibilizate pentru îndeplinirea contractului de lucrări, conduce la respingerea ofertei ca fiind inadmisibilă; b) oferta va include, in cadrul propunerii financiare, toate costurile legate de execuția categoriilor de lucrări prevăzute in borderourile de lucrări de la pct. 17.6 de mai-sus. c) ofertantul va include, in cadrul propunerii financiare, toate costurile legate de protejarea mediului, conform normelor legale, precum si cele legate de refacerea cadrului natural după finalizarea lucrărilor; d) ofertantul va include, in cadrul propunerii financiare, toate costurile legate de procurarea, transportul, depozitarea si punerea in opera a materialelor si echipamentelor necesare funcționarii obiectului contractului, precum si costurile asigurării pentru toate riscurile contractului; e) ofertantul are obligația să-și însușească toate prevederile din Caietul de Sarcini și să includă în oferta de preț toate costurile pe care le consideră necesare; f) prețul contractului este forfetar, ferm si nerevizuibil si nu se ajustează. Nota: Ofertantul are obligația de a exprima prețul ofertat atât in lei, cat si in euro. Curs de referința EURO: cursul de schimb BNR din data publicării anunțului de participare (cu 2 zecimale), respectiv 1 euro = 4,44 LEI (curs BNR din data 11.03.2015) Pentru ca Beneficiarul privat să asigure garanția protejării acelor informații pe care ofertantul le precizează ca fiind confidențiale, in ceea ce privește secretul comercial si protejarea intelectuala, ofertantul va preciza care din elementele care compun oferta sunt confidențiale. Fiecare fila a ofertei va fi numerotata si semnata de către reprezentantul autorizat al ofertantului. În situația în care oferta nu este semnată de reprezentantul legal se va atașa la ofertă și împuternicirea dată de către acesta