Descriere lot procedura

S.C. AVIZ EXPERT S.R.L. CUI: 19219428 Adresa sediu social: str.Negru Voda nr.22 parcela 953 zona Movila Techirghiol, Localitatea: Eforie Sud, judetul Constanta, Țara: Romania, cod postal: 905360 Telefon: 0722.226.535/0720.300.175 Fax: 0241/748.178 E-mail: Această adresă de email este protejată de spambots. Trebuie să aveți JavaScript activat ca să o puteți vedea. Persoana de contact: Ciorabai Filiz tel./fax Telefon: 0722.226.535, Fax: 0241/748.178 , email: Această adresă de email este protejată de spambots. Trebuie să aveți JavaScript activat ca să o puteți vedea. , de luni pana vineri, intre orele 08:00 – 15:00. ANUNŢ DE PARTICIPARE La procedura de atribuire a contractului de execuție furnizare având ca obiect „Furnizare si montaj echipamente tehnologice – piscina si SPA-cada hidromasaj” in cadrul proiectului „Diversificarea domeniului de activitate al SC Aviz Expert SRL prin crearea unei noi structuri de cazare – pensiune turistica” Programului Operational Regional 2007-2013, Axa prioritară IV „Sprijinirea mediului de afaceri regional si local”, Domeniul de interventie 4.3 „Sprijinirea dezvoltarii microintreprinderilor” Proiect: „Diversificarea domeniului de activitate al SC Aviz Expert SRL prin crearea unei noi structuri de cazare – pensiune turistica” Contractul de furnizare are ca obiect: - Furnizare si montaj piscine – 1 buc si SPA - cada hidromasaj – 1 buc Locația montarii: echipamentele se vor monta la adresa: str.Negru Voda nr.22 parcela 953 zona Movila Techirghiol, Localitatea: Eforie Sud, judetul Constanta, Țara: Romania. Tipul, durata, termenul de execuție, termenele de facturare și plată ale contractului: - contract de furnizare - durata contractului de furnizare este de 3 luni - termenul de furnizare, inclusiv montaj a echipamentelor este de 3 luni de la data semnarii contractului. - termene de facturare si de plata: Plata se va efectua in termenul de 45 de zile de la acceptarea la plata a facturii emisa de furnizor, pe baza documentelor justificative (documentele ce insotesc produsele) atasate Procesului-Verbal de punere in functiune a echipamentelor. Graficul de plati se va corela cu graficul fizic si valoric de livrare prezentat in cadrul Valoarea estimata totala a contractului de furnizare: 162.671 lei fara TVA Se compune din: Furnizare piscina si SPA - cada hidromasaj: 146.405 lei fara TVA Montaj piscina si SPA - cada hidromasaj: 16.266 lei fara TVA Procedura de achiziţie: Procedura simplificată aplicată de beneficiarii privaţi în cadrul proiectelor finanţate din instrumente structurale, obiectivul „Convergenţă“, precum şi în cadrul proiectelor finanţate prin mecanismele financiare SEE şi norvegian pentru atribuirea contractelor de furnizare, servicii sau lucrări – Anexa la Ordinul nr.1120/15.10.2013 Elemente de departajare a ofertei castigatoare: In urma aplicarii acestui mod de departajare, oferta stabilita ca fiind castigatoare este oferta care intruneste punctajul total cel mai mare rezultat prin insumarea punctajelor partiale obtinute pentru fiecare element de departajare in parte (financiar si tehnic) din aplicarea sistemului de calcul de mai jos. 1. Pretul ofertei : pondere 60% Pretul ofertei evaluat este pretul total al ofertei exprimat in lei fara TVA Punctaj maxim: 60 (saizeci) puncte Algoritm de calcul: a) pentru cel mai scazut pret ofertat (Pret min)se acorda punctajul maxim alocat acestui factor de evaluare:60 de puncte b) pentru un alt pret ofertat decat cel prevazut la litera a) (Pret n)punctajul se calculeaza astfel: PunctajPret n=(pretul minim ofertat/pretul n ofertat) x 60 2. Termen de garantie acordat echipamentelor: 40% Curge de la data semnarii Procesului-Verbal de punere in functiune si se exprima in luni calendaristice. Punctaj total: 40 (patruzeci) puncte Algoritm de calcul: a) pentru cel mai mare termen de garantie a echipamentului ofertat (Tm = Termen maxim ofertat) se acorda punctajul maxim conform tabelului b) pentru un termen de garantie a echipamentului mai mic decat termenul de garantie prevazut la lit. a) (Termen n ofertat=Tn), punctajul se acorda astfel: Punctaj Tn = (Termen n ofertat/ Termen maxim ofertat) x punctaj maxim conform tabelului: Nr. crt Element de departajare tehnic Pondere in punctajul total Punctaj maxim 1. Termenul de garantie acordat sistemului modular de panouri din otel galvanizat al piscinei 20% 20 puncte 2. Termenul de garantie acordat sistemului de pompare al piscinei 10% 10 puncte 3. Termenul de garantie acordat echipamentului SPA 10% 10 puncte Total pondere/punctaj elemente tehnice 40% 40 puncte Condiții de participare – Cerinte de calificare: Situatia personala a ofertantului Cerinta nr.1: Declaratie privind situatia personala 1 – respectiv neincadrarea in situatiile care impun excluderea din procedura de atribuire a contractului pentru coruptie, frauda, spalare de bani– completare Formular 4 Nota: Declaratia de mai sus va fi depusa de ofertanti/asociati Cerinta nr.2: Declaratie privind situatia personala 2 - neincadrarea in situatiile care pot duce la excluderea din procedura de atribuire a contractului pentru faliment, neindeplinirea obligatiilor contractuale, condamnari pentru activitatea profesionala, furnizarea de informatii false – completare Formular 5 Nota: Declaratia de mai sus va fi depusa de ofertanti/asociati. Cerinta nr.4: Declaratie privind evitarea conflictului de interese 1. Se va completa Formularul 6 – Declaratie privind evitarea conflictului de interese. Persoanele ce detin functii de decizie in cadrul organizatatiei Achizitorului cu privire la organizarea, derularea si finalizarea procedurii de atribuire, respectiv toate persoanele care aproba/semneaza documente emise in legatura cu sau pentru procedura de atribuire, inclusiv persoanele care aproba bugetul aferent achizitorului, necesar finantarii contractelor de achizitie publica in cauza sunt: Ciorabai Altan, Ciorabai Filiz, Arif Nadir, Roxana Buhaiev. Nota: Documentul de mai sus va fi depus in original de ofertant/ofertant asociat/ subcontractant Capacitatea de exercitare a activitatii profesionale In cazul persoanelor juridice/fizice romane se solicita: - Certificat constatator emis de Oficiul Registrului Comertului de pe langa tribunalul teritorial, din care sa reiasa faptul ca obiectele contractului de furnizare produse supus achizitiei au corespondent in codul CAEN din certificatul constatator, respectiv operatorul economic are inregistrate in domeniul de activitate principal sau secundar furnizarea de produse de tipul celor ce fac obiectul achizitiei, conform Cod CAEN rev.2. In cazul persoanelor juridice/fizice straine se solicita: - Documente care dovedesc o forma de inregistrare/atestare ori apartenenta din punct de vedere profesional, din care sa reiasa ca operatorul economic are inregistrate in domeniul de activitate principal sau secundar furnizarea de produse de tipul celor ce fac obiectul achizitiei, conform Cod CAEN rev.2 Nota: Informatiile cuprinse in aceste documente trebuie sa fie reale/actuale la data limita de depunere a ofertelor. In cazul asocierilor, certificatul constatator sau echivalentul acestuia va fi depus de fiecare dintre membrii asocierii. Nota: Documentele solicitate in cadrul acestei sectiuni se vor depune in oricare din formele: original/copie legalizata/copie lizibila cu mentiunea „conform cu originalul”. Documentele in alta limba vor fi insotite de traducerea in limba romana. Ofertantul clasat pe primul loc va prezenta pentru conformitate certificatul constatator sau echivalentul acestuia in original/copie legalizata, inainte de transmiterea comunicarii privind rezultatul procedurii de atribuire, la solicitarea Achizitorului. Conditii generale de participare: Avand in vedere ca Specificatiile tehnice atasate permit depunerea ofertei pentru doua loturi, in cazul ofertantilor care depun oferte pe ambele loturi documentele de calificare, propunerea tehnica si propunerea financiara se depun pentru fiecare lot in parte. In cazul participarii in asociere la procedura se vor depune: a) Lista cuprinzand asociatii (Formularul 7 Declaratie privind lista asociatilor), completata de ofertant sau imputernicitul acestuia, daca este cazul. b) Acord sau o scrisoare preliminara de asociere (Formularul 8) – Oferta trebuie sa cuprinda un acord sau o scrisoare preliminara de asociere in care sa se mentioneze ca toti asociatii isi asuma raspunderea colectiva si solidara pentru indeplinirea contractului, ca liderul asociatiei este imputernicit sa se oblige si sa primeasca instructiuni in numele tuturor asociatilor si este raspunzator in nume propriu si in numele Asocierii pentru indeplinirea contractului. Intelegerea trebuie sa stipuleze de asemenea ca toti asociatii din Asociere sunt obligati sa ramana in Asociere pe intreaga durata a contractului. c) Ofertantul, in cazul in care este format dintr-o asociere la care participa mai multi operatori economici, va prezenta o declaratie prin care se obliga ca in cazul in care oferta sa este declarata castigatoare va legaliza asocierea, iar contractul de asociere legalizat va fi prezentat Achizitorului, inainte de data semnarii contractului numai in cazul ofertantului castigator. In cazul in care oferta este depusa de o asociere, fiecare asociat (inclusiv liderul) va prezenta documentele si formularele mentionate mai jos, pentru demonstrarea indeplinirii cerintelor. In cazul in care persoana care semneaza declaratiile/formularele solicitate nu este reprezentantul legal al operatorului economic, se va atasa o imputernicire pentru acesta. Toate declaratiile ofertantilor, asociatilor, subcontractantilor (dupa caz) vor fi prezentate in original. Persoanele juridice straine vor prezenta documentele solicitate in limba de origine, insotite de o traducere acestora in limba romana. Daca exista incertitudini referitoare la situatia unui operator economic, achizitorul are dreptul sa solicite informatii direct de la autoritatile competente. Incadrarea in una sau mai multe dintre situatiile privind conflictul de interese, situatiile descrise in Formularele 4 si 5 atrage excluderea ofertantului/ofertantului asociat din procedura aplicata pentru atribuirea contractului de achizitie. Incadrarea subcontractantului in situatiile privind conflictul de interese atrage excluderea acestuia din procedura aplicata pentru atribuirea contractului de achizitie. Mod de prezentare a propunerii tehnice: Atentie! Datele furnizate în acest capitol reprezinta angajamente ferme. In situatia în care oferta este declarata câstigatoare, dupa semnarea contractului, nerespectarea acestor angajamente pe parcursul derularii contractului duce la aplicarea clauzelor referitoare la reziliere si/sau penalitati. Ofertantul va elabora propunerea tehnica cu respectarea cerintelor tehnice pentru toate echipamentele si utilajele descrise in cadrul Specificatiilor tehnice. În cazul în care, pe parcursul îndeplinirii contractului, se constata faptul ca anumite elemente ale propunerii tehnice sunt inferioare sau nu corespund cerintelor prevazute în Specificatiile tehnice, prevaleaza prevederile Specificatiilor tehnice. Propunerea tehnica trebuie sa contina: a) Respectarea cerintelor tehnice (pentru ambele loturi) Ca parte integanta a propunerii tehnice, ofertantul va depune: • Formular de oferta tehnica - Formularul 12 completat corespunzator pentru fiecare utilaj/echipament tehnologic in parte, cu respectarea cerintelor tehnice minime din Specificatii tehnice. • Fisa tehnica (sau alt document echivalent) a echipamentului/utilajului de la producator (in limba romana sau in limba de origine insotit de traducerea in limba romana). • O declaratie pe propria raspundere din care sa rezulte ca va pune la dispozitia beneficiarului documentele de calitate, conformitate si garantie, cartea/literatura tehnica, unde este cazul, pentru toate produsele ofertate, cel tarziu la data livrarii produselor, semnata si stampilata in original de reprezentantul ofertantului sau al asocierii • O declaratie pe propria raspundere din care sa rezulte ca se obliga sa monteze, sa pune in functiune echipamentele livrate si sa instruiasca personalul deservent al echipamentelor b) Graficul fizic si valoric de livrare a produselor (inclusiv transport si montaj la sediul achizitorului) va fi esalonat pe durata totala de livrare propusa de ofertant, de cel mult 3 luni (Formularul nr.10). Ofertantii au obligatia de a stabili un grafic fizic si valoric de livrare a tuturor produselor in care vor prezenta in mod realist toate activitatile necesare pentru finalizarea contractului de furnizare - transport, livrare, montaj la sediul achizitorului, tinand cont de orice factori de risc ce ar putea surveni in derularea acestuia. Orice oferta care cuprinde un grafic fizic si valoric ce depaseste termenul de 3 luni va fi considerata neconforma. c) Declaratie privind termenul de garantie acordat echipamentelor/utilajelor si service-ul in perioada de garantie Ofertantii vor depune in cadrul propunerii tehnice in original, o declaratie pe propria raspundere, semnata si stampilata de reprezentantul legal sau imputernicitul acestuia din care trebuie sa reiasa ca ofertantul isi asuma obligatia privind: 1. Termenul de garantie acordat fiecarui echipament/utilaj in parte, exprimat in luni calendaristice, cu respectarea cel putin a termenelor minime solicitate in sectiunea 2 Obiectul contractelor. Suplimentar, operatorii economici au dreptul de a oferta in cadrul acestei declaratii termene de garantie superioare celor minim solicitate in vederea obtinerii punctajului pe elementele de departajare tehnice dupa cum urmeaza: - Termenul de garantie acordat sistemului modular al panourilor din otel galvanizat al piscinei; - Termenul de garantie acordat sistemului de pompare al piscinei; - Termenul de garantie acordat echipamentului SPA. 2. Service-ul in perioada de garantie, cu respectarea cel putin a obligatiilor si termenelor maxime de interventie/remediere/inlocuire a echipamentelor/utilajelor, conform termenelor solicitate in sectiunea 2 Obiectul contractelor. Ofertantii au obligatia respectarii cerintelor minime privind garantia produselor (sectiunea 2 Obiectul contractelor de furnizare) sub sanctiunea respingerii ofertei tehnice ca neconforma, atat in ceea ce priveste termenul minim pentru garantia produselor cat si in ceea ce priveste service-ul in perioada de garantie. Atentie: Termenul de garantie ofertat produselor care reprezinta element de departajare a ofertelor si pe baza caruia ofertantul castigator a obtinut un punctaj avantajos, nu se va modifica si devine termen de garantie a echipamentelor asumat in cadrul contractului de furnizare, cu toate obligatiile ce decurg in sarcina furnizorului. d) Clauzele contractuale obligatorii Atasat propunerii tehnice, ofertantii au obligatia de a prezenta în original, o declaratie de acceptare a conditiilor contractuale (Formularul nr.11). În situatia în care exista obiectiuni cu privire la clauzele prevazute în modelul de contract, altele decât cele obligatorii, ofertantul trebuie sa le precizeze in cuprinsul ofertei formulate, acestea urmand a fi analizate de achizitor. Ofertele care contin propuneri referitoare la clauzele contractuale care sunt in mod evident dezavantajoase pentru achizitor vor fi considerate neconforme. In cazul in care ofertantul depune propunerea tehnica incompleta, oferta se va considera neconforma si nu este posibila completarea ulterioara a acesteia. Mod de prezentare a propunerii financiare: Ofertantul va elabora propunerea financiara astfel incat aceasta sa furnizeze toate informatiile cu privire la pret, precum si alte conditii financiare si comerciale legate de obiectul contractului de achizitie. Oferta financiara va cuprinde valoarea totala a contractului de furnizare in LEI si EURO(fara TVA) iar separat se va evidentia TVA aferenta. Pentru echivalenta în EURO a pretului ofertei se va utiliza cursul de schimb publicat de BNR la data publicarii anuntului de participare la procedura pe site-ul www.fonduri-ue.ro, sectiunea “Achizitii privati” Valoarea contractului va fi prezentata in cifre iar in paranteza se va mentiona valoarea in litere. Pretul contractului ferm va fi exprimat in LEI, ca urmare pretul total al ofertei care va fi evaluat este cel exprimat in moneda LEI, exclusiv TVA. Valoarea totala a contractului (VTC) va fi calculata prin insumarea tuturor produselor ce fac obiectul contractului(lotului) si va cuprinde inclusiv contravaloarea tuturor activitatilor pe care furnizorul le va intreprinde pentru realizarea contractului (transport, livrare, montaj – dupa caz), orice cheltuieli ce se impun pentru indeplinirea obligatiilor asumate prin propunerea tehnica si financiara. Preturile unitare cuprinse in propunerea financiara vor fi stabilite in moneda LEI SI EURO si nu vor cuprinde TVA. Propunerea financiara va contine formularele din sectiunea Modele de formulare, completate in mod corespunzator cantitatilor din Specificatii tehnice: • Formularul de oferta si anexa – Formularul nr. 3 (va cuprinde Valoarea totala a contractului VTC ); • Anexa la Formularul nr.3 - Centralizator (se detaliaza VTC) In cazul in care se omite completarea unui pret in formularul propunerii financiare se va considera ca pretul este inclus in alte preturi din formular, contractantul nefiind indreptatit sa solicite plata produselor in cauza. In cazul unei discrepante intre valoarea exprimata in litere si cifre, se va lua in considerare valoarea exprimata in litere iar valoarea exprimata in cifre se va corecta corespunzator. In cazul unei discrepante intre pretul unitar si pretul total, se va lua in considerare pretul unitar in LEI, valoarea totala se va corecta in mod corespunzator. Erorile aritmetice de mai sus se vor corecta numai cu acordul ofertantului. In cazul in care ofertantul nu accepta corectarea erorilor aritmetice, oferta sa va fi considerata neconforma. La completarea propunerii financiare, ofertantul are obligatia de a lua in considerare eventualele deduceri in cazurile in care acestea sunt sub efectul unui legi, precum si toate cheltuielile pe care le implica indeplinirea obligatiilor contractuale, inclusiv marja de profit. Preturile vor include toate taxele, impozitele si contributiile legale de orice natura in legatura cu obiectul contractului. In cazul unei oferte depusa in asociere, propunerea financiara se semneaza de catre liderul asocierii sau imputernicitul acestuia, in numele asocierii. Orice oferta financiara care depaseste fondurile alocate pentru atribuirea contractului supus achizitiei va fi respinsa ca inacceptabila. Propunerea financiara in LEI fara TVA are caracter ferm si obligatoriu din punctul de vedere al continutului pe toata perioada de valabilitate a ofertei/durata contractului. Niciun fel de cereri si pretentii ulterioare ale ofertantului legate de ajustari de preturi, determinate de orice motive, nu pot face obiectul vreunei negocieri sau proceduri litigioase între partile contractante. Modul de prezentare a ofertei Ofertele trebuie depuse pana la data si ora limita specificate in Anuntul de participare, prin scrisoare recomandata cu confirmare de primire (serviciu postal), sau curierat cu confirmare de primire la adresa Achizitorului sau livrate personal la sediul Achizitorului, zilnic in intervalul orar 10:00-12:00. Ofertele depuse prin alte mijloace decat cele mentionate anterior sau la o alta adresa nu vor fi luate in considerare. Ofertantul trebuie sa prezinte oferta intr-un exemplar ORIGINAL Ofertele in original trebuie tiparite sau scrise cu cerneala neradiabila si vor fi numerotate, semnate si stampilate pe fiecare pagina de reprezentantul/reprezentantii autorizati corespunzator sa angajeze ofertantul in contract. In cazul in care acestea sunt semnate de o alta persoana, aceasta va prezenta o imputernicire in acest sens. In cazul documentelor emise de institutii/organisme oficiale abilitate in acest sens documentele respective trebuie sa fie semnate si parafate conform prevederilor legale. Fiecare set de documente din cadrul celor 3 categorii: Documente de calificare, Oferta tehnica si Oferta financiara vor fi numerotate separat crescator, de la prima pana la ultima pagina, pe aceasta din urma fiind trecuta mentiunea „ULTIMA PAGINA”. Fiecare din cele 3 categorii de documente va contine un OPIS al documentelor care se depun. Documentele de calificare, Oferta tehnica si Oferta financiara se vor introduce in plicuri distincte, marcate corespunzator cu denumirea si adresa completa a ofertantului, dupa cum urmeaza: • Plicul nr. 1 „Documente de calificare” in original, • Plicul nr. 2 „Oferta tehnica” in original, • Plicul nr. 3 „Oferta financiara” in original. Plicurile/pachetele se vor introduce intr-un colet exterior, inchis corespunzator si netransparent. Plicul exterior va purta urmatoarele informatii obligatorii: • Numele/denumirea si adresa completa a ofertantului; • Titlul contractului pentru care se depune oferta: Lotul 1: Furnizare si montaj echipamente tehnologice – piscina si SPA-cada hidromasaj • Denumirea proiectului: „Diversificarea domeniului de activitate al SC Aviz Expert SRL prin crearea unei noi structuri de cazare – pensiune turistica” SMIS 27008 • Denumirea si adresa Achizitorului (unde se depun ofertele): S.C. AVIZ EXPERT S.R.L., str.Negru Voda nr.22 parcela 953 zona Movila Techirghiol, Localitatea: Eforie Sud, judetul Constanta, Țara: Romania, cod postal: 905360 • Mentiunea „A nu se deschide inainte de data de 18.03.2015, ora 13.00 (data si ora limita pentru deschiderea ofertelor conform informatiilor din Anuntul de paticipare). In plicul cu documentele de calificare se vor introduce si: • Imputernicire pentru persoana desemnata sa semneze oferta (daca este cazul) – FORMULARUL 2 • Copia actului de identitate al persoanei imputernicite sa semneze oferta. Daca plicul exterior nu este marcat conform prevederilor de mai sus, Achizitorul nu isi asuma nicio responsabilitate pentru ratacirea ofertei. Documentele de participare la procedura se primesc de achizitor numai daca sunt intacte, sigilate, si se pastreaza de aceasta la sediul propriu pentru evaluare, ulterior datei limita de depunere a ofertei. Documentele care insotesc oferta: Alaturi de colet, in exteriorul acestuia, se va atasa obligatoriu si: • Scrisoarea de inaintare – FORMULARUL 1; Participanții la ședința de deschidere a ofertelor trebuie să prezinte B.I./C.I./pasaport în copie conform cu originalul. De asemenea, în situația în care participantul nu este reprezentantul legal al operatorului economic se va prezenta o împuternicire din partea societății pe care o reprezintă. MODELE DE FORMULARE FORMULARUL 1 : Scrisoare de inaintare FORMULARUL 2 : Imputernicire pentru semnatarul ofertei FORMULARUL 3 : Formular de oferta produse ANEXA OFERTA : Anexa formular oferta FORMULARUL 4 : Declaratie privind situatia personala 1 FORMULARUL 5 : Declaratie privind situatia personala 2 FORMULARUL 6 : Declaratie privind evitarea conflictului de interese FORMULARUL 7 : Declaratie privind lista asociatilor si partea/partile din contract care sunt indeplinite de acestia FORMULARUL 8 : Model Acord de asociere FORMULARUL 9 : Solicitare de clarificari FORMULARUL 10 : Graficul fizic si valoric de livrare FORMULARUL 11 : Declaratie acceptare conditii contractuale FORMULARUL 12 : Formular oferta tehnica ANEXE Specificatii tehnice cu urmatorul cuprins: Date generale și prezentarea proiectului Obiectele contractelor de furnizare si cerinte tehnice generale Informatii privind procedura aplicata Fisa de date a achizitiei: Cerinte de calificare Instrucţiuni privind modalitatea de prezentare a ofertei Informaţii privind elementele de departajare a ofertelor si alegerea ofertei castigatoare Formulare si clauze contractuale Data si ora limită de depunere a ofertei: Data: 18/03/2015 ora 12:00, la sediul social al societăţii: str.Negru Voda nr.22 parcela 953 zona Movila Techirghiol, Localitatea: Eforie Sud, judetul Constanta, Țara: Romania, cod postal: 905360, incepand cu data publicarii anuntului de participare si pana la data limita de depunere a ofertelor inclusiv, zilnic in intervalul orar 10:00 – 12:00. Data și locul de deschidere a ofertelor este de 18.03/2015 ora 13:00 la sediul social al societăţii: : str.Negru Voda nr.22 parcela 953 zona Movila Techirghiol, Localitatea: Eforie Sud, judetul Constanta, Țara: Romania, cod postal: 905360 Ofertanţii pot solicita informaţii şi clarificări până la termenul limită de:15/03/2015. Termenul limita de transmitere a răspunsului la solicitările de clarificari catre ofertanti: 17/03/2015 Raspunsurile la Solicitările de clarificări primite de la operatori economici se postează pe site-ul http://www.fonduri-ue.ro, in cadrul sectiunii “Specificații” a anuntului de participare aferent acestei proceduri de achizitie (fără dezvăluirea identității acestora). Răspunsurile se trimit și către operatorii economici de la care au fost primite respectivele solicitări de clarificări, prin fax / e-mail / postă. Eventualele contestaţii se pot depune: - la beneficiarul privat - şi apoi la instanţa competentă Termenul de depunere a unei contestaţii este de 3 zile începând cu ziua următoare luării la cunoştinţă, de către contestator despre un act al beneficiarului privat pe care acesta îl consideră nelegal. Limba de redactare a ofertei: română. Orice alte documente depuse în altă limbă decât limba română vor fi însoțite de traducerea in limba romana. Valabilitatea minima a ofertei: 60 de zile de la termenul limita de depunere a ofertelor inclusiv Ofertele alternative: nu sunt permise Oferta financiara va fi exprimata in lei si euro, la cursul de schimb BNR din data publicării anunțului de participare, respectiv 1 euro = 4.4444 lei (curs BNR din data 11/03/2015) Nume firmă (beneficiar privat): S.C. AVIZ EXPERT S.R.L.