Descriere lot procedura

DOCUMENTAŢIA DE ACHIZIȚIE LUCRĂRI DE INSTALAȚII ELECTRICE ȘI INSTALAȚII TEHNOLOGICE ȘI LUCRĂRI DE MONTAJ ECHIPAMENTE TEHNOLOGICE AFERENTE OBIECTELOR - Obiect nr. 3 Instalație de topire sticlă nr. 2 - Obiect nr. 5 Linii de prelucrare tehnologică a sticlei nr. 2.1+2.2 - Obiect nr. 6 Linie de prelucrare tehnologică a sticlei nr. 2.3 în cadrul proiectului „Eficientizarea consumului energetic prin investiţii în procesul de fabricaţie a ambalajelor din sticlă în cadrul Stirom SA”, Cod SMIS 40015 I. Informaţii generale Societatea STIROM SA (“Stirom” sau “Achizitor”),, având datele de contact precizate mai jos, dorește achiziția de lucrări de instalații electrice și instalații tehnologice și lucrări de montaj echipamente tehnologice aferente obiectelor: Obiect nr. 3 - Instalație de topire sticlă nr. 2; Obiect nr.5 - Linii de prelucrare tehnologică a sticlei nr. 2.1+2.2; Obiect nr. 6 - Linie de prelucrare tehnologică a sticlei nr. 2.3 (denumite in mod colectiv „Lucrari”), după cum urmează: - Lucrări de montaj utilaje și echipamente tehnologice Linie prelucrare sticlă topită 2.1+2.2 și 2.3 – Specialitatea: Instalații aer comprimat 2.2, 3.2 și 6 bar; - Lucrări de montaj utilaje și echipamente tehnologice Linie prelucrare sticlă topită 2.1+ 2.2 și 2.3 – Specialitatea: Instalație răcire mașina IS; - Lucrări de montaj utilaje și echipamente tehnologice Linie prelucrare sticlă topită 2.1+ 2.2 și 2.3 – Specialitatea: Instalații electrice; - Lucrări de instalații tehnologice Instalație de topire sticlă nr. 2 – Specialitatea: Instalație aer de răcire bazin de topire si canal de trecere, aer combustie bazin de topire, bazin de lucru si feedere; - Lucrări de instalații tehnologice Instalație de topire sticlă nr. 2 – Specialitatea: Instalație apă de răcire electrozi, cameră video și lopată; - Lucrări de instalații gaze naturale Instalație de topire sticlă nr. 2. Pentru informații suplimentare ne puteți contacta la datele menţionate mai jos. Persoana de contact: IORGA ILEANA – VENERA Adresa poştală: Blv. Theodor Palady nr. 45, cod poștal 032258, sector 3, București Adresă poştă electronică: Această adresă de email este protejată de spambots. Trebuie să aveți JavaScript activat ca să o puteți vedea. Număr de telefon: + 40 21 201 8506 Număr de fax: + 40 21 345 1023 Proiectul de investiții este finanțat în proporție de 60% din fonduri private şi 40% din fonduri nerambursabile în cadrul Programului: PROGRAMUL OPERAŢIONAL SECTORIAL CREŞTEREA COMPETITIVITĂŢII ECONOMICE AXA PRIORITARA 4 „Creşterea eficienţei energetice şi a securității furnizării, în contextul combaterii schimbărilor climatice” DOMENIUL DE INTERVENŢIE 1 „Energie eficientă şi durabilă (îmbunătăţirea eficienţei energetice şi dezvoltarea durabilă a sistemului energetic din punct de vedere al mediului)” OPERAŢIUNEA A „Sprijinirea investiţiilor în instalaţii şi echipamente pentru întreprinderi din industrie, care să conducă la economii de energie, în scopul îmbunătăţirii eficienţei energetice”. TITLUL PROIECTULUI „Eficientizarea consumului energetic prin investiţii în procesul de fabricaţie a ambalajelor din sticlă în cadrul Stirom SA” Cod SMIS 40015 II. Aspecte privind obiectul contractului Contractul presupune achiziția de lucrări de instalații electrice și instalații tehnologice și lucrări de montaj echipamente tehnologice aferente obiectelor: Obiect nr. 3 - Instalație de topire sticlă nr. 2; Obiect nr.5 - Linii de prelucrare tehnologică a sticlei nr. 2.1+2.2; Obiect nr. 6 - Linie de prelucrare tehnologică a sticlei nr. 2.3 (denumite in mod colectiv „Lucrari”), conform specificațiilor precizate în documentația tehnică disponibilă pe site-ul web www.stirom.ro, sau la cerere, în mod gratuit, la sediul STIROM S.A. Valoarea estimată a lucrărilor de construcții (instalații electrice și instalații tehnologice) și montaj echipamente tehnologice: 2.817.313,69 lei fără TVA Procedura de atribuire a contractului va respecta Ordinul 1120/2013 privind aprobarea procedurii simplificate aplicate de beneficiarii privați în cadrul proiectelor finanțate din instrumente structurale, obiectivul “Convergență” precum și în cadrul proiectelor finanțate prin mecanismele SEE și norvegian pentru atribuirea contractelor de furnizare, servicii sau lucrări. Valoarea fără TVA din ofertă nu poate depăși valoarea estimată a contractului comunicată în anunțul publicat pe web site-ul www.fonduri-ue.ro. Locul executării Lucrărilor este în incinta STIROM SA, Bucureşti, Blv. Theodor Pallady nr. 45, sector 3. III. Aspecte privind termene și formalităţi pentru participare la procedură Oricare ofertant are dreptul de a solicita documentația, în mod gratuit, sau de a o ridica de pe site-ul web http://www.stirom.ro/sectiunea_noutati/anunt_de_achizitie. Data limită de transmitere a solicitărilor de clarificări: 29.01.2015, ora 16:00. Oricare potențial ofertant are dreptul de a depune oferta, în termenul și la locația specificate în documentația de atribuire. Data limită de depunere a ofertelor: 03.02.2015 ora 12.00. Limba de redactare a ofertei este limba română. Vor fi respinse, fără a fi deschise, ofertele nedepuse în termen sau transmise la altă adresă decât cea de contact a Achizitorului. Riscul si costul asociat transmiterii ofertei revin în totalitate ofertantului. STIROM SA va comunica rezultatul procedurii de atribuire către toți ofertanții, prin fax și/sau e-mail, în termen de 3 zile lucrătoare de la data elaborării notei justificative de atribuire. Perioada de valabilitate a ofertelor este de 120 de zile de la data depunerii ofertelor. NU sunt solicitate garanţii de participare. Se solicită constituirea unei garanţii de bună execuţie în favoarea Achizitorului pe perioada de executare a contractului, în cuantum de 10% din prețul contractului, fără TVA. Achizitorul va elibera/restitui garanţia de bună execuţie în termen de:  14 zile de la data semnării procesului verbal de recepție la terminarea Lucrărilor (în procent de 70% din valoarea garanției constituite) dacă nu a ridicat până la acea data pretenţii asupra ei, iar riscul pentru vicii ascunse este minim;  14 zile de la data semnării procesului verbal de recepție finală, semnat, fără obiecțiuni (în procent de 30% din valoarea garanției constituite). Garanția de bună execuție se va reține în condițiile neîndeplinirii contractului în termenii asumați, proporțional cu partea de neîndeplinire sau de îndeplinire defectuoasă a termenilor contractului. IV. Cerințe minime solicitate Sunt admise asocieri pentru participarea la procedura. In cazul în care mai multi operatori economici depun oferta sub forma unei asocieri, acestia vor prezenta în cadrul ofertei Acordul de asociere (conform modelului disponibil în cadrul documentației de atribuire – Formular nr. 7). Sunt admise subcontractări ale unor părți din contract. În situaţia în care ofertantul intenţionează să subcontracteze o parte din contract, are obligaţia de a preciza partea/părţile din contract pe care urmează să le subcontracteze, datele de recunoaştere ale subcontractanţilor, precum şi specializarea acestora. Se va utiliza formularul Declarație privind subcontractanții – disponibil în cadrul documentației de achiziție – Formular nr. 8. Subcontractarea nu diminuează răspunderea ofertantului în ceea ce privește modul de îndeplinire a viitorului contract. Cerințe privind situația personală și capacitatea tehnică a ofertantului Informaţii şi formalităţi necesare pentru evaluarea respectării cerinţelor menţionate Cerințe privind situația personală Îndeplinirea tuturor obligațiilor exigibile către stat și autorități locale, inclusiv respectarea tuturor prevederilor legale în materie civila și nu numai, precum și neparticiparea la orice fel de acțiuni de natură a atrage răspundere civilă sau penală a administratorilor societății. Persoanele ce dețin funcții de decizie în cadrul Achizitorului cu privire la organizarea, derularea și finalizarea procedurii de atribuire, respectiv, toate persoanele care aprobă/semnează documente emise în legătură cu sau pentru procedura de atribuire, inclusiv persoanele care aprobă bugetul Achizitorului, necesar finanțării contractului de achiziție sunt: Reprezentant legal al Achizitorului –SPYRIDON VAMVAKAS Președinte al comisiei de evaluare a ofertelor: ADRIAN SUCIU Membri ai comisiei de evaluare a ofertelor: MARIANA MARTON, MARIANA VAVA Ofertanții vor prezenta: - Declarație privind eligibilitatea (Formularul nr. 1); În cazul unei asocieri, fiecare asociat este obligat să prezinte acest formular. - Declarație privind conflictul de interese (Formularul nr. 2). În cazul asocierii/subcontractare fiecare asociat/subcontractant este obligat să prezinte acest formular. Capacitatea de exercitare a activității profesionale Certificat constatator emis de Oficiul Registrului Comerțului din care să rezulte, printre altele obiectul de activitate și activitățile aferente autorizate. Obiectul contractului trebuie să aibă corespondent în codul CAEN din Certificatul Constatator sau echivalent pentru persoanele juridice străine. Persoanele juridice străine vor prezenta certificate constatatoare sau documente similare (original sau copie lizibilă cu mențiunea „conform cu originalul”). În cazul unei asocieri, fiecare asociat este obligat să prezinte acest formular. Ofertantul va face dovada deţinerii autorizaţiilor necesare executării de lucrări specifice care fac obiectul prezentei proceduri de achiziţie: - pentru lucrări de apă şi aer comprimat: autorizaţie ISCIR pentru montare şi reparare conducte metalice sub presiune, pentru fluide cu presiune maximă 25bar, temperatura minimă -500C, temperatură maximă 3000C, sau echivalent; - pentru lucrări de instalaţii de gaze naturale: - autorizaţie proiectare instalaţii de gaze naturale având regimul de presiune mai mic sau egal de 6 bar, tip PDI, sau echivalent. - autorizaţie pentru executarea, verificarea şi revizia instalaţiilor de utilizare a gazelor, având regimul de presiune de lucru mai mic sau egal cu 6 bar, tip EDI, sau echivalent. - pentru lucrări de instalaţii electrice: atestat ANRE tip A, tip B, tip C1B,. tip C2B, sau echivalent. Asigurarea unui standard de management al calității prin prezentarea unui certificat ISO 9001:2008 sau echivalent Ofertanții vor prezenta: Certificat de management al calității în conformitate cu SR EN ISO 9001:2008 sau echivalent. În cazul unei asocieri, fiecare asociat este obligat să prezinte acest formular. Neîndeplinirea oricărei cerințe astfel cum este solicitată va atrage respingerea ofertei. Durata estimată de derulare a contractului de lucrări: 8 saptamani de la data transmiterii Ordinului de începere a Lucrărilor de către Stirom SA, dar nu mai tarziu de 10 aprilie 2015. V. Aspecte privind elaborarea propunerii tehnice si financiare a) Propunerea tehnică Ofertantul are obligaţia de a elabora propunerea tehnică astfel încât aceasta să respecte în totalitate specificaţiile tehnice conform documentaţiei tehnice întocmită de către proiectant şi prevăzută în caietele de sarcini. Propunerea tehnică va conţine: - Declarație privind respectarea prevederilor documentației de achiziție (Formularul nr. 3). Ofertantul trebuie să demonstreze că are capacitatea să realizeze în întregime lucrările prezentate în Documentaţia de Atribuire. Atestarea îndeplinirii acestei cerinţe se realizează prin prezentarea de către ofertant a unui angajament - declaraţie din care să reiasă că: 1. a luat la cunoştință, își asumă și se angajează să respecte prevederile specificațiilor tehnice (Proiectul Tehnic, autorizaţia de construire, etc). 2. se angajează să se asigure că, în orice moment, va dispune de capacitatea organizaţională, tehnică și financiară care să-i permită finalizarea lucrărilor și îndeplinirea integrală a Contractului. - Planul de organizare a execuţiei Lucrărilor (Formular nr. 4) ce fac obiectul procedurii de achiziţie în corespondență cu prevederile documentației tehnice. Se va prezenta o scurtă descriere a principalelor activităţi arătând timpul şi ordinea de procedură a Lucrărilor pe care Ofertantul propune să le execute. Cu referire la metodele propuse de Ofertant pentru executarea Lucrărilor, el va indica numărul, capacităţile echipamentelor precum şi forţa de muncă implicată în activităţile principale. - Se va ataşa Graficul de execuţie al Lucrărilor (Formular nr. 5) prezentând termenele alocate. Propunerea tehnică și proiectul tehnic ataşate prezentei documentații de atribuire vor face parte integrantă din contract, sub formă de anexe și sunt obligatoriu de respectat pe parcursul execuției Lucrărilor. - Propunerea tehnică va cuprinde durata de execuție pentru Lucrari. Durata de execuție ofertată pentru Lucrari este de 8 saptamani de la data transmiterii ordinului de începere a Lucrărilor de către Achizitor, dar nu mai tarziu de 10 aprilie 2015. Modificarea termenului de execuție se va face doar cu aprobarea scrisă, prealabilă a Achizitorului. - Propunerea tehnică va cuprinde perioada de garanție acordată Lucrărilor (minim 24 de luni). Pe perioada de derulare a Lucrărilor de construcții și montaj nu va fi întreruptă activitatea de producție în cadrul Stirom SA. Conform prevederilor legale incidente, ofertantul trebuie să asigure personal tehnic atestat de către autoritățile române pentru verificarea execuției Lucrărilor de instalații (Electrice si tehnologice) si montaj echipamente tehnologice (responsabil tehnic cu execuția/RTE). b) Propunerea financiară Ofertantul trebuie să prezinte: - Formularul de ofertă (Formular nr. 6); - În cadrul Formularului de ofertă, ofertantul trebuie să evidențieze în mod distinct valoarea Lucrărilor de Organizare de șantier (dacă este cazul). - Anexele la formularul de ofertă:  Formular F1 – Centralizatorul cheltuielilor pe obiectiv;  Formular F2 – Centralizatorul cheltuielilor pe categorii de lucrări;  Formular F3 – Lista cu cantitățile de lucrări pe categorii de lucrări. Prețul ofertei va fi exprimat în RON. Prețurile prevăzute în ofertă au preț ferm. Prețul va include toate costurile Executantului cu mâna de lucru, materialele, echipamentele, utilajele, mijloacele de transport și de supraveghere a Lucrărilor și orice alte cheltuieli necesare pentru finalizarea Lucrărilor în conformitate cu Documentația tehnică. La constatarea unei posibile modificări a Documentației, Executantul va notifica Achizitorul prin intermediul unei cereri de emitere a unei Dispoziții de șantier. Achizitorul și Executantul vor coopera pentru stabilirea termenilor și costurilor unei astfel de modificări. În cazul în care acestă modificare nu are efect în cost, în sensul că nu presupune suplimentarea prețului contractului, dispoziția de șantier va fi emisă de Proiectant, aprobată de Achizitor și va fi executată de către Executant. Achizitorul poate solicita Executantului lucrări suplimentare care vor face obiectul unui Act adițional la contract. În cazul în care Executantul execută lucrări suplimentare în lipsa Actului adițional acestea nu vor fi decontate și rămân câștigate Achizitorului fără nicio rambursare a costurilor către Executant. Valoarea fără TVA din ofertă nu poate depăși valoarea estimată a contractului. Oferta al cărei preț depășește valoarea estimată va fi considerată inacceptabilă și prin urmare respinsă. Ofertanții pot să viziteze locul de executare a lucrărilor. VII. Alte precizări procedurale Achizitorul își rezervă dreptul de a accepta sau respinge orice ofertă, declarată altfel de cum este precizat în prezenta documentație, de a anula procedura de atribuire a contractului și de a respinge toate ofertele oricând înainte de notificarea rezultatului procedurii, fără ca prin aceasta să atragă asupra sa vreo obligație față de ofertantul sau ofertanții afectați. Un ofertant trebuie să prezinte doar o singură ofertă, fie individual, fie ca asociat într-o asociere de operatori economici. Un ofertant care prezintă sau participă cu mai mult de o ofertă va fi descalificat. Persoanele juridice sau fizice nominalizate ca subcontractanți/asociați în cadrul unei oferte nu au dreptul de a depune ofertă în nume propriu sau în asociere în cadrul aceleiași proceduri. Ofertanții își vor asuma obligativitatea respectării principiului egalităţii de şanse în relaţiile de muncă şi cele contractuale, conformitatea cu legislația privind securitatea și sănătatea în muncă și protecția mediului. Conform prevederilor Ordinului 1120/2013 Stirom SA va alege oferta cu cele mai multe avantaje pentru realizarea scopului proiectului. Elementele de departajare a ofertelor primite vor fi: - Prețul ofertei; - Calitatea propunerii tehnice. Toate orele se referă la ora României, GMT+2 ore. LUCRĂRI DE INSTALAȚII ELECTRICE ȘI INSTALAȚII TEHNOLOGICE ȘI LUCRĂRI DE MONTAJ ECHIPAMENTE TEHNOLOGICE AFERENTE OBIECTELOR - Obiect nr. 3 Instalație de topire sticlă nr. 2 - Obiect nr. 5 Linii de prelucrare tehnologică a sticlei nr. 2.1+2.2 - Obiect nr. 6 Linie de prelucrare tehnologică a sticlei nr. 2.3 în cadrul proiectului „Eficientizarea consumului energetic prin investiţii în procesul de fabricaţie a ambalajelor din sticlă în cadrul Stirom SA”, Cod SMIS 40015 1. Denumirea proiectului de investiție: „Eficientizarea consumului energetic prin investiţii în procesul de fabricaţie a ambalajelor din sticlă din cadrul Stirom S.A.” 2. Obiectivul general al proiectului: Creşterea eficienţei energetice în procesul de fabricaţie a sticlăriei de ambalaj în cadrul STIROM SA, ca urmare a aplicării unor măsurilor de îmbunătăţire a eficienţei energetice care conduc implicit la obţinerea unei economii de energie. 3. Obiectiv specific al proiectului: Achiziţia instalaţiilor tehnologice specifice procesului de fabricaţie a STIROM SA în vederea obţinerii unei economii specifice de energie. 4. Amplasamentul: Societatea STIROM SA este în Bucureşti, sector 3, Bd. Theodor Pallady nr. 45. 5. Titularul investiției: Stirom SA 6. Beneficiarul investiției: Stirom SA 7. Descrierea lucrărilor care fac obiectul prezentei proceduri de achiziție: - Lucrări de montaj utilaje și echipamente tehnologice Linie prelucrare sticlă topită 2.1+2.2 și 2.3 – Specialitatea: Instalații aer comprimat 2.2, 3.2 și 6 bar; - Lucrări de montaj utilaje și echipamente tehnologice Linie prelucrare sticlă topită 2.1+2.2 și 2.3 – Specialitatea: Instalație răcire mașina IS; - Lucrări de montaj utilaje și echipamente tehnologice Linie prelucrare sticlă topită 2.1+2.2 și 2.3 – Specialitatea: Instalații electrice; - Lucrări de instalații tehnologice Instalație de topire sticlă nr. 2 – Specialitatea: Instalație aer de răcire bazin de topire si canal de trecere, aer combustie bazin de topire,bazin de lucru si feedere; - Lucrări de instalații tehnologice Instalație de topire sticlă nr. 2 – Specialitatea: Instalație apă de răcire electrozi, cameră video și lopată; - Lucrări de instalații gaze naturale Instalație de topire sticlă nr. 2. 8. Termenul de execuție: constructorul va realiza Lucrarile conform graficului de execuţie anexat la ofertă, în conformitate cu specificaţiile caietelor de sarcini şi normativele în vigoare, în termenul precizat în cadrul ofertei câştigătoare, dar nu mai mult de 8 saptamani de la data transmiterii Ordinului de începere a lucrărilor de către Achizitor, cel mai tarziu 10 aprilie 2015 Modificarea termenului de execuție se va face doar cu aprobarea scrisă, prealabilă a Achizitorului. 9. Perioada de garanție: perioada de garanţie pentru orice deficienţe, intervenţii, vicii, inclusiv aparente, apărute după data recepţiei la terminarea Lucrărilor, cu excepţia celor datorate uzurii normale, este cea precizată în oferta câștigătoare dar nu mai puțin de 24 luni de la data recepţiei la terminarea Lucrărilor. 10. Execuția Lucrărilor Executia Lucrărilor se va face în conformitate cu prevederile din proiectul tehnic însușit de Achizitor, avizele şi acordurile eliberate, autorizaţia de construire, detaliile de execuţie şi toate normativele tehnice în vigoare. Executantul Lucrărilor de construcții (instalatii) și montaj are următoarele obligații: a. antreprenorul va fi responsabil de corectitudinea, stabilitatea şi siguranţa tuturor operaţiunilor din şantier şi de ale tuturor metodelor de execuţie a Lucrărilor; b. sesizarea Achizitorului asupra neconformităților și neconcordanțelor constatate în proiecte, în vederea soluționării; c. începerea execuției Lucrărilor, numai la obiectivele pentru care există autorizații de construire; d. asigurarea nivelului de calitate corespunzător cerințelor, printr-un sistem propriu de calitate, realizat prin personal responsabil tehnic cu execuția și responsabil tehnic cu controlul calității; e. respectarea de către executant a programului de control și verificare a calității; f. utilizarea în execuția Lucrărilor numai a produselor și procedeelor prevăzute în proiect, certificate sau pentru care există agremente tehnice, care conduc la realizarea cerințelor privind calitatea în constructii; g. respectarea proiectelor și a detaliilor de execuție pentru realizarea nivelului de calitate prevăzut prin lege; h. aducerea la îndeplinire, la termenele stabilite, a măsurilor dispuse prin actele de control sau prin documentele de recepție ale Lucrărilor; i. remedierea pe propria cheltuială, a defectelor calitative apărute din vina sa, atât în perioada de execuție cât și în perioada de garanție stabilită potrivit legii; j. readucerea terenurilor ocupate temporar la starea lor inițială, la terminarea execuției Lucrărilor; k. stabilirea răspunderilor tuturor participanților la executia Lucrarilor:– factori de răspundere, colaboratori, subcontractanți – în conformitate cu sistemul propriu de asigurare a calității adoptat și cu prevederile în vigoare. l. Asigurarea unui plan tehnologic al execuţiei Lucrărilor avizat de către Achizitor, care să nu prejudicieze activitatea de producție a STIROM în perioada de execuţie e lucrărilor. La realizarea Lucrărilor, se vor utiliza numai materiale agrementate, conform reglementărilor naționale în vigoare, precum și a legislației și standardelor naționale, armonizate cu legislația U.E. 11. Condiții de plată: Achizitorul are posibilitatea de a acorda un avans de maxim 15% din valoarea contractului; Avansul se va recupera începând cu prima situaţie de lucrări, prin deducerea a 15% din valoarea fiecărei situaţii de lucrări intermediare. Executantul va înainta Achizitorului situaţii de lucrări intermediare împreună cu toate documentele justificative privind cantitatea şi calitatea lucrărilor precum și documente de calitate şi conformitate pentru materialele solicitate la plată. Vor fi admisibile la plată şi se vor plăti numai cantităţile real executate de către Executant dovedite prin documente justificative relevante. Achizitorul va verifica şi va transmite Executantului rezultatele verificării (inclusiv suma aprobată la plată) în termen de maxim 15 zile de la primirea situaţiilor de lucrări însoţite de toate documentele justificative privind cantitatea şi calitatea lucrărilor solicitate la decontare. Executantul va emite factura pentru suma aprobată la plată şi o va transmite în original Achizitorului. Plata se va efectua cât mai devereme posibil, dar nu mai târziu de 30 de zile de la comunicarea facturii în original de către Executant către Achizitor. ATENTIE: Datorita dimensiunii documentatiei tehnice nu a fost posibila publicarea integrala a acesteia pe site-ul www.fonduri-ue.ro. Documentatia tehnica integrala poate fi descarcata, in mod gratuit, de pe site-ul Achizitorului: http://www.stirom.ro/tenders_docs/?lang=ro