Societatea STIROM SA, având datele de contact precizate mai jos, dorește achiziția de lucrări de instalații electrice și instalații tehnologice și lucrări de montaj echipamente tehnologice aferente obiectelor:
- Obiectul 1 - Pompe alimentare cu apă industrială
- Obiectul 2 – Sistem de aer comprimat
- Obiectul 4 – Instalaţie de topire sticlă nr. 3
- Obiectul 7 – Linie prelucrare sticla topită nr. 3.1
- Obiectul 8 – Linie prelucrare sticla topită nr. 3.3
în cadrul proiectului „Eficientizarea consumului energetic prin investiţii în procesul de fabricaţie a ambalajelor din sticlă în cadrul Stirom SA”, Cod SMIS 40015.
Pentru informații suplimentare ne puteți contacta la datele menţionate mai jos.
Persoana de contact: IORGA ILEANA – VENERA
Adresa poştală: Blv. Theodor Palady nr. 45, cod poștal 032258, sector 3, București
Adresă poştă electronică:
Această adresă de email este protejată de spambots. Trebuie să aveți JavaScript activat ca să o puteți vedea.
Număr de telefon: + 40 21 201 8506
Număr de fax: + 40 21 345 1023
Proiectul de investiții este finanțat în proporție de 60% din fonduri private şi 40% din fonduri nerambursabile în cadrul Programului:
PROGRAMUL OPERAŢIONAL SECTORIAL CREŞTEREA COMPETITIVITĂŢII ECONOMICE
AXA PRIORITARA 4 „Creşterea eficienţei energetice şi a securității furnizării, în contextul combaterii schimbărilor climatice”
DOMENIUL DE INTERVENŢIE 1 „Energie eficientă şi durabilă (îmbunătăţirea eficienţei energetice şi dezvoltarea durabilă a sistemului energetic din punct de vedere al mediului)”
OPERAŢIUNEA A „Sprijinirea investiţiilor în instalaţii şi echipamente pentru întreprinderi din industrie, care să conducă la economii de energie, în scopul îmbunătăţirii eficienţei energetice”.
TITLUL PROIECTULUI
„Eficientizarea consumului energetic prin investiţii în procesul de fabricaţie a ambalajelor din sticlă în cadrul Stirom SA”
Cod SMIS 40015
II. Aspecte privind obiectul contractului
Proiectul presupune achiziţionarea de lucrări de instalații electrice și instalații tehnologice și lucrări de montaj echipamente tehnologice aferente obiectelor:
- Obiectul 1 - Pompe alimentare cu apă industrială
- Obiectul 2 – Sistem de aer comprimat
- Obiectul 4 – Instalaţie de topire sticlă nr. 3
- Obiectul 7 – Linie prelucrare sticla topită nr. 3.1
- Obiectul 8 – Linie prelucrare sticla topită nr. 3.3,
conform specificațiilor precizate în documentația tehnică disponibilă pe site-ul web www.stirom.ro, sau la cerere, în mod gratuit, la sediul STIROM S.A.
Valoarea estimată a lucrărilor de construcții și montaj: 3.351.211 lei fără TVA
Procedura de atribuire a contractului va respecta Ordinul 1120/2013 privind aprobarea procedurii simplificate aplicate de beneficiarii privați în cadrul proiectelor finanțate din instrumente structurale, obiectivul “Convergență” precum și în cadrul proiectelor finanțate prin mecanismele SEE și norvegian pentru atribuirea contractelor de furnizare, servicii sau lucrări.
Valoarea fără TVA din ofertă nu poate depăși valoarea estimată a contractului comunicată în anunțul publicat pe web site-ul www.fonduri-ue.ro.
Locul executării lucrărilor este în incinta STIROM SA, Bucureşti, Blv. Theodor Pallady nr. 45, sector 3.
III. Aspecte privind termene și formalităţi pentru participare la procedură
Oricare ofertant are dreptul de a solicita documentația, în mod gratuit, sau de a o ridica de pe site-ul web http://www.stirom.ro/sectiunea_noutati/anunt_de_achizitie.
Data limită de transmitere a solicitărilor de clarificări: 12.02.2013, ora 16:00.
Oricare potențial ofertant are dreptul de a depune oferta, în termenul și la locația specificate în documentația de atribuire.
Data limită de depunere a ofertelor: 17.02.2014 ora 12.00.
Limba de redactare a ofertei este limba română.
Vor fi respinse, fără a fi deschise, ofertele nedepuse în termen sau transmise la altă adresă decât cea de contact a achizitorului. Riscul si costul asociat transmiterii ofertei revin în totalitate ofertantului.
STIROM SA va comunica rezultatul procedurii de atribuire către toți ofertanții, prin fax și/sau e-mail, în termen de 3 zile lucrătoare de la data elaborării notei justificative de atribuire.
Perioada de valabilitate a ofertelor este de 120 de zile de la data depunerii ofertelor.
NU sunt solicitate garanţii de participare.
Se solicită constituirea unei garanţii de bună execuţie în favoarea achizitorului pe perioada de executare a contractului, în cuantum de 10% din prețul contractului, fără TVA, sub oricare din formele următoare:
a) Instrument de garantare emis în condițiile legii de o societate bancară sau de o societate de asigurări, care devine anexă la contract;
b) Ordin de plata în contul achizitorului;
c) Reţineri succesive din plata cuvenită furnizorului, prin constituirea unui cont bancar al furnizorului, deschis special în acest sens, şi aflat în exclusivitate la dispoziţia achizitorului până la data finalizării contractului. Executantul are obligaţia de a deschide un cont de disponibil distinct la dispoziţia achizitorului, în care va vira inițial o sumă reprezentând minim 0,5% din valoarea contractului fără TVA, restul până la 10% se va constitui prin reţineri succesive din facturile la plată. Pe parcursul îndeplinirii contractului, achizitorul urmează să alimenteze acest cont de disponibil prin rețineri succesive din sumele datorate și cuvenite executantului, până la concurenta sumei stabilite drept garanție de bună execuție.
Achizitorul va elibera/restitui garanţia de bună execuţie în termen de:
14 zile de la data semnării procesului verbal de recepție la terminarea lucrărilor (în procent de 70% din valoarea garanției constituite) dacă nu a ridicat până la acea data pretenţii asupra ei, iar riscul pentru vicii ascunse este minim;
14 zile de la data semnării procesului verbal de recepție finală, semnat, fără obiecțiuni (în procent de 30% din valoarea garanției constituite).
Garanția de bună execuție se va reține în condițiile neîndeplinirii contractului în termenii asumați, proporțional cu partea de neîndeplinire sau de îndeplinire defectuoasă a rezultatelor contractului.
IV. Cerințe minime solicitate
Sunt admise asocieri pentru participarea la procedura.
In cazul în care mai multi operatori economici depun oferta sub forma unei asocieri, acestia vor prezenta în cadrul ofertei Acordul de asociere (conform modelului disponibil în cadrul documentației de atribuire – Formular nr. 7).
Sunt admise subcontractări ale unor părți din contract.
În situaţia în care ofertantul intenţionează să subcontracteze o parte din contract, are obligaţia de a preciza partea/părţile din contract pe care urmează să le subcontracteze, datele de recunoaştere ale subcontractanţilor, precum şi specializarea acestora. Se va utiliza formularul Declarație privind subcontractanții – disponibil în cadrul documentației de achiziție – Formular nr. 8.
Subcontractarea nu diminuează răspunderea ofertantului în ceea ce privește modul de îndeplinire a viitorului contract.
Cerințe privind situația personală și capacitatea tehnică a ofertantului
Informaţii şi formalităţi necesare pentru evaluarea respectării cerinţelor menţionate
Cerințe privind situația personală
Îndeplinirea tuturor obligațiilor exigibile către stat și autorități locale, inclusiv respectarea tuturor prevederilor legale în materie comercială și nu numai, precum și neparticiparea la orice fel de acțiuni de natură a atrage răspundere civilă sau penală a administratorilor societății
Persoanele ce dețin funcții de decizie în cadrul achizitorului cu privire la organizarea, derularea și finalizarea procedurii de atribuire, respectiv, toate persoanele care aprobă/semnează documente emise în legătură cu sau pentru procedura de atribuire, inclusiv persoanele care aprobă bugetul achizitorului, necesar finanțării contractului de achiziție sunt:
Reprezentant legal al achizitorului –SPYRIDON VAMVAKAS
Președinte al comisiei de evaluare a ofertelor: ADRIAN SUCIU
Membri ai comisiei de evaluare a ofertelor: MARIANA MARTON, MARIANA VAVA
Ofertanții vor prezenta:
- Declarație privind eligibilitatea (Formularul nr. 1);
În cazul unei asocieri, fiecare asociat este obligat să prezinte acest formular.
- Declarație privind conflictul de interese (Formularul nr. 2).
În cazul asocierii/subcontractare fiecare asociat/subcontractant este obligat să prezinte acest formular.
Capacitatea de exercitare a activității profesionale
Certificat constatator emis de Oficiul Registrului Comerțului din care să rezulte, printre altele obiectul de activitate și activitățile aferente autorizate.
Persoanele juridice străine vor prezenta certificate constatatoare sau documente similare (original sau copie lizibilă cu mențiunea „conform cu originalul”).
În cazul unei asocieri, fiecare asociat este obligat să prezinte acest formular.
Ofertantul va face dovada deţinerii autorizaţiilor necesare executării de lucrări specifice care fac obiectul prezentei proceduri de achiziţie:
- pentru lucrări de apă şi aer comprimat: autorizaţie ISCIR pentru montare şi reparare conducte metalice sub presiune, pentru fluide cu presiune maximă 25bar, temperatura minimă -500C, temperatură maximă 3000C;
- pentru lucrări de instalaţii de gaze naturale: autorizaţie proiectare instalaţii de gaze naturale având regimul de presiune mai mic sau egal de 6 bar, tip PDI; autorizaţie pentru executarea, verificarea şi revizia instalaţiilor de utilizare a gazelor, având regimul de presiune de lucru mai mic sau egal cu 6 bar, tip EDI;
- pentru lucrări de instalaţii electrice: atestat ANRE tip A, tip B, tip C1B,. tip C2B
Asigurarea unui standard de management al calității prin prezentarea unui certificat ISO 9001:2008 sau echivalent
Ofertanții vor prezenta:
Certificat de management al calității în conformitate cu SR EN ISO 9001:2008 sau echivalent.
În cazul unei asocieri, fiecare asociat este obligat să prezinte acest formular.
Neîndeplinirea oricărei cerințe astfel cum este solicitată va atrage respingerea ofertei.
Durata estimată a contractului de lucrări: 6 săptămâni de la data transmiterii Ordinului de începere a lucrărilor de către Stirom SA.
V. Aspecte privind elaborarea propunerii tehnice si financiare
a) Propunerea tehnică
Ofertantul are obligaţia de a elabora propunerea tehnică conform cerințelor din documentația de achiziție.
Propunerea tehnică va conţine:
- Declarație privind respectarea prevederilor documentației de achiziție (Formularul nr. 3).
Ofertantul trebuie să demonstreze că are capacitatea să realizeze în întregime lucrările prezentate în Documentaţia de Achiziție. Atestarea îndeplinirii acestei cerinţe se realizează prin prezentarea de către ofertant a unui angajament - declaraţie din care să reiasă că:
1. a luat la cunoştință, își asumă și se angajează să respecte prevederile specificațiilor tehnice (Proiectul Tehnic, autorizaţia de construire, etc).
2. se angajează să se asigure că în orice moment va dispune de capacitatea organizaţională, tehnică și financiară care să-i permită finalizarea lucrărilor și îndeplinirea integrală a Contractului.
- Planul de organizare a execuţiei lucrărilor (Formular nr. 4) ce fac obiectul procedurii de achiziţie în corespondență cu prevederile documentației tehnice. Se va prezenta o scurtă descriere a principalelor activităţi arătând timpul şi ordinea de procedură a lucrărilor pe care Ofertantul propune să le execute. Cu referire la metodele propuse de Ofertant pentru executarea lucrărilor, el va indica numărul, capacităţile echipamentelor precum şi forţa de muncă implicată în activităţile principale;
- Se va ataşa Graficul de execuţie al lucrărilor (Formular nr. 5) prezentând termenele alocate;
Propunerea tehnică și proiectul tehnic ataşate prezentei documentații de atribuire vor face parte integrantă din contract, sub formă de anexe și sunt obligatoriu de respectat pe parcursul execuției lucrărilor.
- Propunerea tehnică va cuprinde durata de execuție pentru lucrare. Durata de execuție ofertată pentru lucrare nu poate fi mai mare de 6 săptămâni de la data emiterii ordinului de începere a lucrărilor de către Stirom SA.
Modificarea termenului de execuție se va face doar cu aprobarea scrisă, prealabilă a Achizitorului.
- Propunerea tehnică va cuprinde perioada de garanție acordată lucrării (minim 24 de luni);
Pe perioada de derulare a lucrărilor de construcții și montaj nu va fi întreruptă activitatea de producție în cadrul Stirom SA.
b) Propunerea financiară
Ofertantul trebuie să prezinte:
- Formularul de ofertă (Formular nr. 6);
- În cadrul Formularului de ofertă, ofertatul trebuie să evidențieze în mod distinct valoarea lucrărilor de Organizare de șantier (dacă este cazul).
- Anexele la formularul de ofertă:
Formular F1 – Centralizatorul cheltuielilor pe obiectiv;
Formular F2 – Centralizatorul cheltuielilor pe categorii de lucrări;
Formular F3 – Lista cu cantitățile de lucrări pe categorii de lucrări.
Prețul ofertei va fi exprimat în RON.
Prețurile prevăzute în ofertă au preț ferm.
Valoarea fără TVA din ofertă nu poate depăși valoarea estimată a contractului. Oferta al cărei preț depășește valoarea estimată va fi considerată inacceptabilă și prin urmare respinsă.
Prețul ofertat va include toate costurile executantului cu mâna de lucru, materialele, echipamentele, utilajele, mijloacele de transport și de supraveghere a lucrărilor și orice alte cheltuieli necesare pentru finalizarea lucrărilor în conformitate cu Documentația tehnică.
Pe parcursul execuției lucrărilor la constatarea unei posibile modificări a Documentației, Executantul va notifica Achizitorul prin intermediul unei cereri de emitere a unei Dispoziții de șantier. Achizitorul și executantul vor coopera pentru stabilirea termenilor și costurilor unei astfel de modificări.
Achizitorul va putea solicita Executantului lucrări suplimentare care vor face obiectul unui Act adițional la Contract. În cazul în care Executantul execută lucrări suplimentare în lipsa Actului adițional acestea nu vor fi decontate și rămân câștigate Achizitorului fără nicio rambursare a costurilor către Executant.
Ofertanții pot să viziteze locul de executare a lucrărilor.
VII. Alte precizări procedurale
Achizitorul își rezervă dreptul de a accepta sau respinge orice ofertă, declarată altfel de cum este precizat în prezenta documentație, de a anula procedura de achiziție a contractului și de a respinge toate ofertele oricând înainte de notificarea rezultatului procedurii, fără ca prin aceasta să atragă asupra sa vreo obligație față de ofertantul sau ofertanții afectați.
Un ofertant trebuie să prezinte doar o singură ofertă, fie individual, fie ca asociat într-o asociere de operatori economici. Un ofertant care prezintă sau participă cu mai mult de o ofertă va fi descalificat.
Persoanele juridice sau fizice nominalizate ca subcontractanți/asociați în cadrul unei oferte nu au dreptul de a depune ofertă în nume propriu sau în asociere în cadrul aceleiași proceduri.
Ofertanții își vor asuma obligativitatea respectării principiului egalităţii de şanse în relaţiile de muncă şi cele contractuale, conformitatea cu legislația privind securitatea și sănătatea în muncă și protecția mediului.
Toate orele se referă la ora României, GMT+2 ore.
LUCRĂRI DE INSTALAȚII ELECTRICE ȘI INSTALAȚII TEHNOLOGICE ȘI LUCRĂRI DE MONTAJ ECHIPAMENTE TEHNOLOGICE AFERENTE OBIECTELOR:
- OBIECTUL 1 - POMPE ALIMENTARE CU APĂ INDUSTRIALĂ
- OBIECTUL 2 – SISTEM DE AER COMPRIMAT
- OBIECTUL 4 – INSTALAŢIE DE TOPIRE STICLĂ NR. 3
- OBIECTUL 7 – LINIE PRELUCRARE STICLA TOPITĂ NR. 3.1
- OBIECTUL 8 – LINIE PRELUCRARE STICLA TOPITĂ NR. 3.3
în cadrul proiectului „Eficientizarea consumului energetic prin investiţii în procesul de fabricaţie a ambalajelor din sticlă în cadrul Stirom SA”, Cod SMIS 40015
1. Denumirea proiectului de investiție:
„Eficientizarea consumului energetic prin investiţii în procesul de fabricaţie a ambalajelor din sticlă din cadrul Stirom S.A.”
2. Obiectivul general al proiectului: Creşterea eficienţei energetice în procesul de fabricaţie a sticlăriei de ambalaj în cadrul STIROM SA, ca urmare a aplicării unor măsurilor de îmbunătăţire a eficienţei energetice care conduc implicit la obţinerea unei economii de energie.
3. Obiectiv specific al proiectului: Achiziţia instalaţiilor tehnologice specifice procesului de fabricaţie a STIROM SA în vederea obţinerii unei economii specifice de energie.
4. Amplasamentul: Societatea STIROM SA este în Bucureşti, sector 3, Bd. Theodor Pallady nr. 45.
5. Titularul investiției: Stirom SA
6. Beneficiarul investiției: Stirom SA
7. Descrierea lucrărilor care fac obiectul prezentei proceduri de achiziție:
- Racorduri electrice la echipamentele aferente Instalației de topire sticlă nr. 3 – instalații electrice de joasă tensiune;
- Alimentare cu energie electrică a Instalației de topire sticlă nr. 3;
- Alimentare cu energie electrică instalații noi de aer comprimat;
- Instalații noi de aer comprimat, lucrări de montaj compresoare noi, specializarea: Instalație apă de răcire și aer comprimat;
- Lucrări de montaj agregate de pompare;
- Lucrări montaj utilaje și echipamente la Liniile de prelucrare sticlă topită nr. 3.1 și nr. 3.3, specialitatea: Instalație răcire mașină IS;
- Lucrări montaj utilaje și echipamente la Liniile de prelucrare sticlă topită nr. 3.1 și nr. 3.3, specialitatea: instalații aer comprimat;
- Lucrări de instalații tehnologice Instalația de topire sticlă nr. 3, specialitatea: instalația apă de răcire, electrozi, cameră video și lopeți;
- Lucrări de instalații tehnologice Instalația de topire sticlă nr. 3, specialitatea instalație aer de răcire bazin de topire, canal de trecere și bazin de lucru, aer combustie bazin de topire;
- Lucrări de instalații tehnologice Instalația de topire sticlă nr. 3, specialitatea: instalație de gaze naturale.
8. Termenul de execuție: constructorul va realiza construcţia conform graficului de execuţie anexat la ofertă, în conformitate cu specificaţiile caietelor de sarcini şi normativele în vigoare, în termenul precizat în cadrul ofertei câştigătoare dar nu mai mult de 6 săptămâni de la data emiterii Ordinului de începere a lucrărilor de către Achizitor.
9. Perioada de garanție: perioada de garanţie pentru orice deficienţe, intervenţii, vicii, inclusiv aparente, apărute după data recepţiei la terminarea lucrărilor, cu excepţia celor datorate uzurii normale, este cea precizată în oferta câștigătoare dar nu mai puțin de 24 luni de la data recepţiei la terminarea lucrărilor.
10. Execuția lucrărilor
Executia lucrărilor se va face în conformitate cu prevederile din proiectul tehnic însușit de achizitor, avizele şi acordurile eliberate, autorizaţia de construire, detaliile de execuţie şi toate normativele tehnice în vigoare.
Executantul lucrărilor de construcții are următoarele obligații:
a. antreprenorul va fi responsabil de corectitudinea, stabilitatea şi siguranţa tuturor operaţiunilor din şantier şi de ale tuturor metodelor de execuţie a lucrărilor;
b. sesizarea achizitorului asupra neconformităților și neconcordanțelor constatate în proiecte, în vederea soluționării;
c. începerea execuției lucrărilor, numai la obiectivele pentru care există autorizații de construire;
d. asigurarea nivelului de calitate corespunzător cerințelor, printr-un sistem propriu de calitate, realizat prin personal responsabil tehnic cu execuția și responsabil tehnic cu controlul calității;
e. respectarea de către executant a programului de control și verificare a calității;
f. utilizarea în execuția lucrărilor numai a produselor și procedeelor prevăzute în proiect, certificate sau pentru care există agremente tehnice, care conduc la realizarea cerințelor privind calitatea în constructii;
g. respectarea proiectelor și a detaliilor de execuție pentru realizarea nivelului de calitate prevăzut prin lege;
h. aducerea la îndeplinire, la termenele stabilite, a măsurilor dispuse prin actele de control sau prin documentele de recepție ale lucrărilor de construcții;
i. remedierea pe propria cheltuială, a defectelor calitative apărute din vina sa, atât în perioada de execuție cât și în perioada de garanție stabilită potrivit legii;
j. readucerea terenurilor ocupate temporar la starea lor inițială, la terminarea execuției lucrărilor;
k. stabilirea răspunderilor tuturor participanților la procesul de producție – factori de răspundere, colaboratori, subcontractanți – în conformitate cu sistemul propriu de asigurare a calității adoptat și cu prevederile în vigoare.
l. Asigurarea unui plan tehnologic al execuţiei lucrărilor avizat de către achizitor, care să nu prejudicieze activitatea de producție a STIROM în perioada de execuţie e lucrărilor;
La realizarea lucrărilor, se vor utiliza numai materiale agrementate, conform reglementărilor naționale în vigoare, precum și a legislației și standardelor naționale, armonizate cu legislația U.E.
11. Condiții de plată: Achizitorul are posibilitatea de a acorda un avans de maxim 15% din valoarea contractului;
Plățile intermediare se vor efectua în baza situațiilor de lucrări și a documentelor justificative.
Termenul de așteptare la plata facturilor: maxim 30 de zile.
Notă:
Intrucat dimensiunea maxima a specificatiilor care pot fi incarcate pe site-ul www.fonduri-ue.ro este de maxim 10 MB, nu a fost posibila incarcarea documentatiei tehnice complete. Documentatia tehnica completa poate fi solicitata, în mod gratuit de la Stirom SA, sau poate fi descarcata de pe site-ul web http://www.stirom.ro/sectiunea_noutati/anunt_de_achizitie.